OT pozor na notebooky

Tomáš Pípal dargos@seznam.cz
Neděle Únor 25 18:37:11 CET 2007

NTFS vs FAT32 je asi to same jako porovnavat linuxove formaty EXT2 a EXT3.
Nevsimli jste si nekdy ze vam na ntfs discich nemizi data, nekrizi se
soubory a nevznkaji dalsi chyby?
NTFS a EXT3 jsou tak zvane zurnalovaci systemy, ktere zajistuji ochranu
dat v provadenych operaci.
Vsechny operace se zapisuji do zurnalu, takze po vypadku napajeni
probehne ihned kontrola a oprava dat,
podle zaznamu ze zurnalu, data na disku jspu vzdy konzistentni.

NTFS ma i dalsi vyhody oproti FAT32:
maximalni velikost souboru,
neni omezena velikost clusteru,
pristupova prava a sifrovani dat,
daleko prehlednejsi struktura tabulky souboru,
ktera je navic jeste zalohovana,
texty ntfs tabulky jsou primo v UTF8

Data z ntfs disku se daleko lepe obnovuji, uz jsem obnovu provadel u asi
5-10 disku.
Velkym prinosem pro obnovu dat je zalozni vtfs tabulka souboru.
A oproti FAT32 se lepe obnovuji puvodni nazvy souboru s ceskymy znaky v
nazvech.