OT pozor na notebooky

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Neděle Únor 25 12:08:01 CET 2007

NTFS pouziva pro pojmenovavani souboru 16bitoveho kodovani UNICODE,
tudiz nejsou problemy v pojmenovavani souboru v jakemkoliv jazyce
NTFS ma zabudovan transakcni zaznamenavani akci, proto se muze pri
padu systemu pokusit obnovit data pri jejich minimalni ztrate
Logovani NTFS - kazda zmena v souboru, adresari nebo v metadatech je
zapsana do souboru, ve ktere jsou zaznamenavany vsechny zmeny na
disku. Program CHKDSK pouziva tento soubor na minimalizaci ztrat dat
na disku pri padu systemu a k jeho udrzeni konzistence.

Urcite vsichni zname Win98 (resp. FAT) kdy pad systemu nebo
proste nechteny reset sebou vzal i par souboru, nekdy i cely disk...

Kdyz uz i na NTFS mizi soubory nebo je nejaka nekonzistence dat,
vetsinou je neco zhnileho v HW (radic, pamet, disk).

--
Michal Grunt