Zkreslení a podobně

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Sobota Únor 24 23:34:44 CET 2007

Kazety nahrané od spolužáka co měl v 80 letech opravdu super vybavení (otec
řidič kamionu) mi dodnes hrají líp než totéž z mp3.

Staré věci co se dnes prodávají na CD jsou rekonstruované pomocí BBE
(studiové je jiné než komerční) a vylepšené pomocí Exciteru a basových
procesorů, tak se nedivím že vám znějí lépe. Kdybyste si přehrál studiový
originál z tehdejší doby ,taky by tam ty detaily také tolik nebyly. BBE je
opravdu malý zázrak (ten studiový - komerční se podobá efektem exciteru).

Studiové BBE funguje trošku podobně jako exciter, jen trochu výš a výstupní
úroveň syntetizovaného spektra se řídí podle zbytkové úrovně původního
spektra zanořeného v šumu. Rekonstruuje tak spektrum, které bylo velmi
potlačeno (i přes 40dB) a není možné jej patřičně zesílit kvůli šumu.

Komerční BBE je posazeno nízko jako exciter a zní i jako exciter.

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
  Ty pásky doma dosud mám a jak jsem psal v jiném threadu (lepící páska na
mgf
pásky), co nejde dnes sehnat jinak, si digitalizuji na mp3 nebo ogg.
  Když se mi náhodou podaří sehnat něco z toho v digitální podobě, nestačím
se
většinou divit, co detailů mi v té analogové podobě z pásku unikalo. Náhle
se
vynoří nástroje, o kterých jsem neměl ani potuchy, že tam jsou, zvuk je
mnohem
plastičtější a dynamika je podstatně větší.