OT: Zkreslení a podobně

CNCnet.info cncnet.info@gmail.com
Pátek Únor 23 22:23:45 CET 2007

Saša Svobodová napsal(a):
> Hezký večír,
>
>     když už je řeč o audiu, chtěla jsem se zeptat, jaké zkreslení je
> schopné poznat normální neškolené ucho ?
>
>     A dá se nějak spočítat či odvodit, jaké zkreslení vzniká při různých
> přenosových rychlostech ?
>
>      Protože já jsem třebas teďka zkoušela MP3 (lame enc) na různé
> hodnoty a rozdíl mezi 320 kbps a 128kbps nepoznám. Teprve při 96 kbps
> při okamžitém srovnání s 128 jsem schopna poznat nepatrný rozdíl (ale
> tak malý že je to skoro stejné)  56 kbps už vím že zní jinak. Normálně
> [...]
A na cem to poslouchate? Aby ten aparat co je za tim zdrojem signalu to
nepohrbil tak, ze je jedno co do toho jde.

Ja delam rozdil i do jakeho HW mam sluchatka pichnuta - mam celej aparat
od Yamahy (CD, receiver, kazetak) a jedine do ceho jdou ty sluchatka
pichnout a vydrzim to posluchat je pouze vystup primo z CDcka.
Sluchatkovej vystup ze zesilovace je tragedie.
Jinak jak zde nekdo psal tak sluch.zesik s OPA627+BUF634 a pak se
srovnava velmi snadno - je to asi tak, ze pokud poslouchate pres tohle
zarizeni ztratovou kompresi tak je to asi jako kdyby vam do toho porad
nekdo drmolil (nebo se vam nekdo bavi za zady v kine) - proste sice
slysite vsechno, ale nemate s toho ten vjem. Nenasel se nikdo kdo si to
u me poslechl ze by to nepoznal - mam doma veskere CDcka na serveru
stazena do OGG na 320kbps a kdyz dam poslechnout to a original je to
poznat - kdyz pustim iriginal tak ja tomu rikam ze to roztahuje huby -
tomu co to posloucha je to prijemny a zacne se usmivat. Rozdil mezi
ruznou bitrate je jen o urovni toho drmoleni ktere je vam neprijemne.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info