RE: OT: anlog - digital (prosím ne FLAME)

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Pátek Únor 23 19:14:18 CET 2007

No 300-3400 neni az tak "hlasove" jako spise "telefonni" pasmo. Tedy signal
bude mit kvalitu asi jako v beznem telefonu (dnes na plne digitalni siti je
dokonce uz telefonni pasmo vetsi 0-4000Hz). Pokud se v takovem pripade neco
nepokazi v navrhu prenosoveho retezce, je uplne jedno, zda je to analog nebo
digital, protoze samotnym orezanim frekvencniho rozsahu na 300-3400Hz je hlas
uz tak zmrseny, ze nikdo nerozezna zda to leze prez analog nebo digital.
Jeste doplnim, ze PCMka (zakladni digitalni telefonni prenosova technologie)
vzorkuje 8kHz 8bitove nelinearne (tzv A-Law nebo u-Law (neni to u, ale recke
miii)), coz v odstupu signal/sum A/D prevodniku odpovida cca 12ti bitovemu
linearnimu prevodniku. Je tam tedy pouzita jakasi forma komprese.

Jakub Serych