Re: OT: anlog - digital (prosím ne FLAME)

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Únor 23 18:10:15 CET 2007

sasa, zalezi samozrejme na tom ako je co urobene.
Neviem presne o com presnejsie sa bavime. Aj analog, aj digital moze byt urobeny dobre ale moze byt urobeny aj velmi zle.
Vstupne obvody, prenosova linka, zosilnovace aj vystupne obvody maju urcite parametre. To iste plati o digitalnom retazci. Musis porovnavat porovnatelne.
Ked si vezmes uhlikovy mikrofon jeho signal mozes samplovat 96kHz/24bit, ale informacia v nom obsiahnuta bude len ta, ktoru dodal ten mikrofon. Mozes si zase zobrat najkvalitnejsi studiovy kondenzatorovy mikrofon a samplovat ho 11kHz/8bit a dostanes ten isty vysledok ako v predoslom pripade.
Pokial ale budes porovnavat porovnatelne veci, napriklad analogovy system so sirkou pasma 20kHz a odstupom rusivych signalov 70dB a digitalny system 48kHz/16 bit urcite dostanes porovnatelne vysledky. Alebo telefon so sirkou pasma 4kHz a odstupom 30dB so vzorkovanim 10bit/11kHz. Alebo superhifi alebo vymysli si co chces :-)
Neda sa povedat co je lepsie. Kazdy system ma svoje specificke vlastnosti, ktore sa uplatnia v specifickej aplikacii. Na prenos hlasu na 20.000km by som pouzil digital, na prenos audia z mikrofonu do mixpultu v studiu mi zase bohate staci analog.
Je to presne rovnaky flame ako ako co je lepsie, widly alebo tucniak? Ked je clovek hladny tak zozere tucniaka, neprehodi s nim ale kopu hnoja :-)
b.