OT pozor na notebooky

hwkonf@vojtek.biz hwkonf@vojtek.biz
Pátek Únor 23 15:41:59 CET 2007

Predpokladam, ze tato zprava by pro Vas mohla byt zajimava a usetri Vam
nervy, protoze nejake to zelezo k praci potrebujeme.
Zakoupil jsem novy NTB ACER (normalne je nesnasim, ale TravelMate 6460 je
povedeny kousek HW)a jsa stary poctivec koupil jsem si i original WXP prof.
Netusil jsem, ze vyrobce doda okna pouze na recovery parttion. Az potud je
to ok. Podle navodu jsem vytvoril bootovaci DVD pro obnovu spadleho systemu
a tady zacal problem jedna se totiz o image a ne o plnohodnotne instalacky:
 - nemuzete zvolit velikost partition
 - instaluje pouze na FAT32, po prevodu pomoci convert jsou clustery po 512b,
Parttion magic nezabral- ntb umre a neneabootuje
 - pri jedom z obnoveni ze skryte parttion to sebou vzalo i data na druhe
partition.
 - nelze rozumne nainstalovat dual boot pro Linux
 - vytvorene DVD nefunguje jak ma a obnova se z nej neda provest (to uz jsem
poresil a udajne mi poslou nove)
 - nebyl jsem schopen z nich vyrazit cistou instalaci Win OEM, ze to tak maji
domluvene s Microsoftem a pry v jejich omezene zaruce je napsano, ze
dodavaji system tak jak je - nenasel jsme tuto klauzuli.

Obecne pristup Acer supportu je dost desny a nez se clovek neco dozvi, ma
nekolik protichudnych informaci. Navic jsou i dost neprijemni - dokonce mi
nejaky panak na call centru poradil, at si koupim krabicove wokna. Bohuzel
jsem zjistil, ze podobne to uz dela  ASUS a udajne i HP. Takze kdyz NTB tak
bez systemu, jinak jste jako ja vyhodili zbytecny prachy.

Velice kladne hodnotim Microsofti support, ktery i pres to, ze se jedna o
OEM a mohli me poslat definitivne do haje to neudelali a resi to.
Kdyz uz konecne Acer vyrobil slusnej NTB tak to zabije takovymhle pristupem.
Nebyt toho HW uz jsem to nekkomu omlatil o hlavu :(

Jiri Vojtek