meranie vykonu solarnych panelov

CNCnet.info cncnet.info@gmail.com
Středa Únor 21 15:58:28 CET 2007

Ing.Pavel Novotný napsal(a):
> Thead absolutně nesleduji a tak mozna budu placat nesmysli,
> ale pokud chcete ve sve meteostanici merit intenzitu dopadajícího slunecního
>
> zareni ve W/m2 tak na to musite pouzit kremikovou fotodiodu, napriklad
> S2386-18K od Hamamatsu,
> kterou zapojite, v rezimu nizke impedance v obvodu operacniho zesilovače v
> invertujicím zapojení s
> pomerne vysokym zpetnovazebním odporem.
> Pred diodu je treba umistit kosinuv filtr (pro orientacni mereni staci
> mlecne sklo)
>
> Další moznosti je pouzit bolometricky snimac, ale ten se van asi nepodari
> [...]

Ja o tom vim, ze takto by to melo byt, ale prestoze se snazim merit v
nejakych rozumnych tolerancich a mirach tak stejne nemam prilis velkou
moznost jak cidla zkalibrovat. Snazim se alespon merit stale stejne a se
stejnou metodikou, aby slo porovnavat namerene udaje mezi sebou.
Samozrejme mate pravdu s tim jak se to dela spravne, ale je treba rict,
ze pro spravne mereni je treba mit i odpovidajici stanoviste ktere
odpovida nejakym kriteriim.

Mam to vymyslene tak, ze vezmu jeden z panelu od p. Galuszky rozmer cca
vetsi A5tka a namirim jej na severni strane na oblohu pod uhlem cca
60-75st a zastinim tubusem. Moje predstava je takova ze budu merit jiz
rozptylene svetlo oblohy bez nutnosti pouzit nejake dalsi filtry. Mam na
te meteostanici 8 kanalu takze bych mohl merit i dopadajici prime
slunecni zareni (bohuzel nemam pristup na jizni stranu), ale i tak by mi
to nevadilo - pro srovnavaci mereni me to nepali a kdyz uz tak proste
budu merit to jaky vykon lze dostat ze stavajiciho panelu (soucasna
levna technologie) a to take o necem vypovida.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info