casovac - programator mycky

Radek Kasal radekkasal@centrum.cz
Středa Únor 21 15:10:56 CET 2007

Díky za odpovědi. Chvíli jsem zde neby a pro to nereagoval.
Mezi tím, myčka přišla z staro-novou závadou. To se někde v programu zastaví a odmítá pokračovat v mytí či aspon zrychleném dojetí časovače do konce. Závadu lehce nasimulujete pokud přiotevřete dvířka. Ve dveřích je mikrospínač, ten rozpíná okruh 220V jenž jde do časovače, ale ostatní napájení (např kontrolek) je zapnutý. Stačí v GM koupit za pár korun podobný mikrospínač a vyměnit. Mikrospínač je opálený a stačí ho překlenout propojením a myčka pracuje. Jen nesmíte otevřít dvířka neb by vás mohla pocákat.

Napadá někoho nějaký postup jak závadu s "časovačem" hledat až se opět vyskytne? Zatim je to pro mne časovač jehož funkci nechápu a x talčítek(přepínačů) + dráty jenž vedou někam do nitra myčky (nejspíš topení, tlakové čidlo, teplotní čidlo, čerpadlo..)
Napadá mne:
1) sehnat schema
2) princip jak to bývá zapojené

Pořád si časovač představuji jako motor jenž je napájen ze sítě a jenž otáčí přepínačem. Jak se řídí rychlost jeho otáčení, změnou vinutí nebo změnou napětí? Jak se zajisí, že při zrycleném otáčení nezačne pracovat napouštění vody, ohřev, čerpadlo... Používají se čidla dvojstavová? Např pro teplotu něco na principu bimetalu, nebo jsou čidla i analogová spojitá, např termočlánek, jak pak fungují?
Mohu poprosit někoho pokud zná odpovědi na některé z otázek aby je sem napsal.

Děkuji

> Od: deejay@email.cz
> Komu: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Datum: 13.02.2007 23:19
> Předmět: Re: casovac - programator mycky
>
>koukam s tema myckama to je asi epidemie - u nasich doma už myčka blbne
půl roku - je to Electroluxka stará asi 4 nebo 5 let ,problem je v tom,že
programator někdy jezdí pořád dokola a nechce zastavit,někdy když na to
zapomenou tak myje celou noc ...
>Takže sem si rikal,zavada v programatoru,ale nedelal sem s tim nic - tak
nasi si zavolali servisaka,ten mycku odvez - prý aby ji mohl rozebrat tak
se musí otočit vzhůru nahoma a,že z ní vyteče dost vody. Druhej den
volal,že vevnitř našel upečenou myš,tak to vyčistil a dovez nazpět - prý
mohla mrcha dělat,zkrat ??? no nevim (hlavně ani nevim jak se tam dostala
) myčka 2 dny fungovala a ted zase blbne - udajne by to mohl byt jeste
priucpany odpad,ze mycka vycerpa vodu do prazdna a pak se trocha vody
vrati nazpět a to vybavi nejake cidlo ... K sakru,mohl k tomu byt nejaký
manual,jak se masina chova pri ruznych situacich ... ach jo,už vidim jak
to nakonec budu kuchat sám :-((((

<dslav2@treeinfo.cz>

spuštění mytí. Jindy to zase po zapnutí projelo programátorem dokola. Když
se to podařilo spustit tak to tak 1 z 10 případů někde v průběhu oplachu
zastavilo a po chvilce programétor dojel do konce. Někdy se taky stlo to
že po úspěšném mýtí se to samo od sebe rozjelo znovu.