Re: Starší notebookové Intely ?

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Úterý Únor 20 09:57:30 CET 2007

Zdravim,
myslim, ze nikde neni garantovano, ze lepsi processor s tim pojede. Viz to,
ze nekteri vyrobci otestuji funkcnost pri urcitych frekvencich a pote se
rozhodnou jake bude maximum. Nekteri vyrobci Vam proste neumozni zmenit
konfiguraci jen pamet ... , pripadne disk.
Zkusit to, muze, ale nemusi to vyjit.

Jinak rozdil v rychlosti FSB je obrovskym zpusobem znat v nekterych
aplikacich. Naopak zmena rychlosti procesoru nemusi pridat vykon. Napriklad
pokud aplikace pracuje s velkym mnozstvim dat, tak presouva z pameti do
cache a obcas na disk. Zde je skoro jedno jaky zde je processor, tedy pokud
nema mensi vykon nez dokaze protlacit FSB, cili i CPU na polovicni frekvenci
bude stejny ve vykonu.
Pokud bude aplikace, kde se kod vejde do cache, tak naopak na FSB zalezet
nebude.

Jirka

----- Original Message -----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, February 20, 2007 9:36 AM
Subject: Re: Starší notebookové Intely ?

Hmmm, zvažte, jestli stojí za to upgradovat CPU z 2,4 na 2,8GHz
(teoreticky 16% výkonu navíc), FSB s výkonem myslím tolik nehne, to
spíš velikost cache, ale P4 do tohohle notebooku má 512kB v obou
verzích FSB.

Na vašem místě bych CPU nechal, byla by to spíš kosmetická záležitost.
Navíc byste asi musel vyměnit i RAM, aby běžela na 533MHz.

Jinak jestli se nemýlím, je to standartní desktopový socket 478.
Dneska každopádně už bazarová záležitost.

P.K.