ZLATO na PCB - galvanicke vs chemicke

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Únor 18 15:09:22 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 18.2.2007 od Vlada Andel:

> Protoze si delam prototypove desky, chci od toho aby to slo zapajet
> pretavenim a nasledne na to pajet klasiku. Takze potrebuju vrstvu,
> ktera behem reflow ochrani desku pred oxidaci. Na to je chemicky cin
> nepouzitelny - zesedne a nic na nej nechyta. Perfektni je HAL,
> zlato, dobra je pasivace a pri domaci vyrobe lak SK10.

Chemicky cin, ktery se aplikuje v tovarne na plosne spoje, je uplne
jiny nez ten, ktery se kupuje v GME/GES pro domaci pouziti.

Jinak, kdyz jsem delal doma desky s nepajivou maskou, take jsem musel
med chranit pred oxidaci - nejprve pri odplavovani masky a servisniho
potisku v zasaditem roztoku a pozdeji pri tepelnem vytvrzovani masky a
servisniho potisku. Delal jsem to prave chemickym cinem a nemel jsem s
tim problem, pajet se na to pak dalo bez problemu.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz