kontakt

ToMaS H. tomas.hum@worldonline.cz
Neděle Únor 18 15:04:58 CET 2007

Mam vysilac (cca 0.5W) a ten ma teleskopickou antenu a v cem je problem,
kontakt k teto antene je delany nejakym pliskem (trosku pruzi, ale ne moc,
vypada jako pochromovana med), roky to fungovalo dobre, ale ted uz moc ne
(odpor ohmetrem nekde kolem 100ohm az nekonecno). Rozebral jsem to a plisky
byly v oblasti kontaktu krasne zelene. Mechanicky ocistil a slozil (odpor 0
az 10 ohm, nekdy ale i 50). A tak v to uz moc duveru nemam, ale zaroven
nevimm co s tim, kontakt v podobe plisku tam byt musi, tedy zbiva uz jen
vymena plisku, ale za co? Nejake kontakty z rele, nebo pozlacene piny, ... A
nebo doufat ze tu ne moc vodivou plochu prorazi napeti a odpor zmizi (ale i
kdyby, da se na to spolehnout - ikdyz roky to tak fungovalo). Ma nekdo
nejaky napad - prosim jen konkretni rady, filozoficka diskuze mi nepomuze.