Prerazene kondenzatory

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Únor 14 20:07:46 CET 2007

Ahojte,

chcel by som sa spytat na jednu vec, nad ktorou som dnes premyslal. Ide o
to, ako sa da jednoducho v obvodoch s kondezatormi zistit, ci dany
kondenzator nie je alebo je prerazeny, pripadne je poskodeny stratou
kapacity. Teda, chcel by som sa spytat, ci sa kondenzator prerazi do skratu
alebo nie. Aj ked si myslim, ze to bude zavisle od typu a konstrukcie
kondenzatora. Identifikovat napr. vadny keramicky alebo tantalovy
kondenzator v obvode si inak ako zmeranim frekvencnej charakteristiky obvodu
neviem predstavit. ( Tuna sa logicky nuka dalsia otazka, a to pri akej
frekvencii sa udava menovita kapacita kondenzatora uvedena napr. na obale,
ale to je uz trochu mimo. )

Potom by som sa chcel spytat na to, ci sa kondezatory mozu znicit inak ako
prepatim alebo vysokou teplotou okolia.

Za odpovede a vysvetlenia vopred dakujem.

A.

Si muž? A chceš porozumieť ženám?
http://www.lesk.sk