Jaka je pouzitelnost linuxu?

Petr Zapadlo zapadlo@melzer.cz
Úterý Únor 13 16:30:18 CET 2007

Dne úterý 13 únor 2007 16:10 Pavel Kadečka napsal(a):
> Potíž je v tom, že když v tom Linuxu něco nebude fungovat, tak to
> nemusíte rozchodit nikdy (viz. Wek a jeho modem), na rozdíl od Woken,
> na který jste zvyklej.
>
> Takže jestli si chcete hrát s Linuxem, nic vám nebrání, jestli chcete
> seriózně pracovat, zůstaňte radši u toho co máte.
>
> "Linux je user-friendly, ale přátele si vybírá."
Dovolim se taky vlozit do diskuze. Jsem uzivatelem Linuxu i na desktopu a
opatruji nekolik desktopovych Linuxu svym kamaradum.

Kdyz pouzijete moderni distribuci tak 90% z toho co potrebujete vam bude
chodit hned.

problemove oblasti jsou nasledujici
podpora HW - specialne modemy, a tiskarny
pokud narazite na kousek co neni podporovan a neni to nejaka horka novinka,
tak s nejvetsi pravdepodobnosti uz ho asi nerozchodite. vyvoj ovladacu ke
starsim zarizenim byva temer nulovy (modemy na vytacenou linku - kdo je jeste
pouziva? - temer nikdo, proto i aktivita v teto oblasti bude temer nula)

SW, zde je situace trochu jina, vetsinou je zde bourlivy vyvoj a je zde
spousta nehotovych veci (pri pohledu po webu), nicmene primo v distribuci
byvaji proverene a dobre kusy programu.
Je potreba si uvedomit, ze vyvoj sw v Linuxu probiha jinak a z jineho pohledu,
takze to na co jste byl zvykly v win zde nemusi byt.
napr velka cast lidi uprednostnuje jako editor VI, pricemz kdo nezna jeho
ovladani, tak ho vetsinou neumi ani vypnout.
tim narazim na to, ze malokdy najdete hotove IDE prostredi typu MPLAB a kdyz
tak jeste vetsinou nebyvaji hotove, nicmene jsou k dispozici konzolove
nastroje, ktere ve spojeni s editorem udelaji stejnou praci.

proste napiste si co pouzivate, podivejte se po webu na pripadne ekvivalenty a
pokud najdete ke kazdemu par variant, pak vzdycky jedna z nich byva
pouzitelna.

Rozhodne to ale zkuste a vyber distribuce doporucuji zvazit ne podle toho,
ktera se Vam libi, ale podle toho zda mate kolem sebe nekoho kdo ji zna.

S pozdravem
--
Petr "Zapik" Zapadlo

Ing. Petr Zapadlo