Jaka je pouzitelnost linuxu?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Únor 12 16:48:32 CET 2007

 > Uprimne ja nechapu, co chcete pouzivat co tam neni.

Mno ved som to pisal.

Nejde mi nativne rozlisenie grafiky.
Nejde mi integrovany modem. Kedze doma nemam siet, tym padom mi nejde
internet.
Kedze mi nejde internet, synaptic mi zvacsa je nah*. :-)

Kedze mi nesiel modem, po pomerne dlhom badani (a radeni sa na webe, aj
ked nie prave ubuntu.cz) som dospel do stavu, ze som potreboval
prekladat zdrojaky (nie vsetko je k dispozicii predbalickovane a
binarne). K tomu som potreboval viac veci, nielen gcc (uz si presne
nepamatam, mam/mal som to na papieri) a chvilu mi trvalo prist na to, co
vsetko. Toto samozrejme guruov netazi lebo to je prva vec co si
instaluju a hned na to zabudnu; a bezneho uzivatela to tiez netazi lebo
instaluje len balicky.

To, akou ubohou karikaturou Win/TotCommandera je gnome commander
(midnight commander som zahodil uz pred tymi 4 rokmi, neverim ze by sa
to medzicasom dramaticky zlepsilo); ze mi pri pokusoch s grafikou
prestal chodit Ooo tak, ze sa vykresli splash a bez akejkolvek inej
hlasky sa dalej uz nic nestane; ze ma furt otravuje nejaky debilny oznam
o existencii novsej verzii cohosi a neviem to vypnut ("to najlepsie z
win"); ze som nerozchodil bluetooth ani wifi (ale venoval som tomu menej
nez tomu modemu, tak po tyzden kazdemu); ze ma slovenska klavesnica
mimoriadne zvlastne rozlozenie klaves (vdaka comu sa neda napisat prava
zatvorka); ze sa klavesnice nedaju prepnut z klavesnice ale treba
debilne klikat na nejaku idiotsku ikonu; ze sa dokonca ani shutdown neda
spravit bez klikania; ze sa neda pouzit klavesa (win) na spustenie
rolety z defaultnej gnomovskej listy - tak to vsetko necham bez komentara...

Na druhej strane kvitujem, ze USB kluc fungoval na prvy sup (dakujem
pekne, aspon class driver funguje), a dokonca som velmi prijemne
prekvapenie zazil, ked prolific USB-seriovy kabel zafungoval na prve
zasunutie, to hej.

OK, a este som si nainstaloval minitel, ten mi kupodivu fakt isiel na
prvy sup, ale to ovladanie... nech sa nikto nehneva... kam sa to hrabe
na teraterm ci term by bray ci dokonca realterm, ba dokonca, odpust
Linus, hyperterminal...

:-)

wek