Jaka je pouzitelnost linuxu?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Únor 12 16:02:45 CET 2007

Galloth wrote:

> [...]
> wget -c http://www.debian-multimedia.org/pool/main/w/w32codecs/w32codecs_20061022-0.0_i386.deb
>
> A potom se balicek instaluje
> sudo dpkg -i w32codecs_20061022-0.0_i386.deb
>
> Moje myslenka tedy byla, ze by jste instalaci provadel timto zpusobem
> nejprve stahnul, pak instaloval. Stazeny balicek pridal k tem ostatnim
> na DVD a na DVD mel i nejaky script (obdoba bat souboru) kteremu by
> jste nakonec napsal vzdy prikaz, kterym jste balicek instaloval.
> Stacil by jen senam tech prikazu. Potom by jste na ciste instalaci
> pustil tento script a on by provedl instalaci kazdeho balicku.

Mno, mozno ano, mozno nie. Takto to znie jednoducho ale uprimne
povedane, doverovali by ste sam takemuto systemu BEZ VYSKUSANIA? Mno a
vyskusat to, to je jemne povedane na dlhe lakte...

To pisanie na papier je sice mozno naoko zdlhavejsie, ale je tam ten
ludsky faktor, ktory moze pripadne chyby dodatocne vykorigovat... :-)

Problem je, ze cast tych papierov uz neviem kde su, deti sa mi v tom
obcas hraju, obcas manzelka "uprace" (= pouklada do pravych uhlov)...
:-) (uprimne povedane som ich zacal stracat vo chvili ked som to ubuntu
zavrhol - tak ako redhat pred 3-4 rokmi... znova si pockam dalsie 2-3-4
roky a potom znova nieco vyskusam...)

> Jinak nejlepsi zpusob jak zacis s linuxem je anjit ve svem okoli
> nekoho, kdo se v linuxu vyzna a je ochoten vam to vysvetlit. protoze
> to, i kdyz se to nezda, tak je to ve vysledku pro zakladni pouzivani
> docela jednoduche a to cu Vam tu slozite popisuju pres email bych Vam
> vysvetlil za par minut u pocitace.

Nejde o vysvetlenie za par minut ale o radu v pripade problemov. No a na
to uz "kamarat ktory prave mal chvilu casu vysvetlit zaklady" bohuzial
nestaci.

> PS: rozhodne nejsem zadny linuxovy GURU ani nic podobneho, linuxu
> rozumim jen minimalne, ale uz pres rok pouzivam pouze linux a nemuzu
> si stezovat a jsem s nim spokojenejsi, nez jsem byl s windows.

No ved som pisal - ono to moze fungovat aj bez toho "guru", ale je to
tak trocha o stasti... a o konkretnych poziadavkach a predstavach a
okolnostiach... bohuzial...

JW