Jaka je pouzitelnost linuxu?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Únor 12 15:09:40 CET 2007

Galloth wrote:
> Ale je pravda ze nechapu, k cemu je v takovemto pripade to, ze provedu
> reinstal a rovnou tam nahazim vsechen ten binec ktery mi to spomaluje.
> To potom pobezi stejne pomale jako pred instalaci.

Mne konkretne neslo o spomalenie ale o to, ze som si v tom sialenstve
nainstaloval downgrade ovladaca na tu nvidiu, a neviem sa ho teraz
zbavit - pri pokuse o upgrade prestane grafika fungovat vobec.
Samozrejme ze som sa rypal aj do roznych inicializacno-konfiguracnych
suborov atd.

Zda sa mi jednoduchsie zacat od zaciatku nez sa snazit ten bordel nejako
upratat.

 > Ale pokud o to
> nekdo stoji, tak prece neni problem jak si jednotlive balicky stahuji
> k instalaci si je ukladat na DVD a pridavat do nejakeho scriptu.

"Staci... pridavat do nejakeho scriptu" je uz nad moje moznosti.

Zatial mam balicky porozhadzovane kadetade a viacmenej som si popisal,
co som vsetko uz urobil, jednoducho na papier. Zda sa mi to ako
schodnejsia cesta, aj ked je primitivna a pritomnym linuxakom zrejme
zacina byt nevolno... :-)

> Cose tyce zachovani dat, mountujte si home jako zvlastni partition a
> instalator vam ji pripoji kam si reknete bez nejake nutnosti
> formatovani.

Mno prosim to je dalsia vec co mne znie ako hotentotstina.

Uvedomte si prosim, ze spusta veci co beriete po urcitom case prace - v
akomkolvek prostredi - ako samozrejmost, samozrejmostou pre zaciatocnika
nie je.

Toto je aj zakladny problem tej dokumentacie co k linuxom je - bud je to
pre "uplnych blbeckov" presne ako k Win, alebo je to v style "guru pise
pre guru" a ohana sa pojmami ktore su pre mna jednoducho spanielskou
dedinou.

Mno a ak sa k tomu este pripoji moja vrodena slabomyselnost a vekom
(wekom :-) ) pokracujuca demencia... :-)

wek