Jaka je pouzitelnost linuxu?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Únor 12 10:28:38 CET 2007

Vlada Andel wrote:

> Kdysi jsem experimentoval s Linuxem Red hat a neudělal na mě dobrý dojem. V
> době kdy už jsem měl Windows 95 (nebo dokonce 98) grafika Linuxu byla na
> úrovni Windows 3.11. Taky mi trvalo než jsem to nainstaloval, byly problémy
> s ovladačema, nenašel jsem pro Linux programy kterými bych mohl nahradit to
> s čím dělám ve Windows ... nakonec jsem to vzdal.

Pohlad tiezsklamaneho uzivatela-zaciatocnika:

Mno, tak v tomto smere sa toho moc nezmenilo...

Celkom iste sa vylepsila "grafika" (co je podla mna uplna blbost no ale
bohuzial svet je uz taky), a mozno out-of-the-box instalacia ano, ale to
Vam zasa nenainstaluje spustu uzitocnych veci (typicky napr. gcc, co
vsak je potrebne pre instalaciu nebinarnych balickov) len tie "pekne
okienka".

Budete tiez sklamany tym, kolko prostriedkov to zerie - modularita
bohuzial znamena aj nizsiu efektivitu.

Problemy s ovladacmi prirodzene pretrvavaju na mnohych miestach tam, kde
to vyrobcovia priamo nepodporuju (casto napr. vyrobcovia hardwaru
jednoducho nedaju dokumentaciu a bodka, a tam si s ovladacmi viacmenej
nepipnete).

No a programy pre Linux... Open source niekedy bohuzial znamena
"doprogramuj si sam"...

Aby som predisiel nedorozumeniam, ja by som sa M$W tiez rad zbavil.

wek