Jaka je pouzitelnost linuxu?

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Sobota Únor 10 20:08:14 CET 2007

Na to to nechci. Mam stary dosovsky Ke*l a dosovskou Formicu, udržuju si na
tohle starý počítač a jsem spokojený především se stabilitou toho dosu.
Procesor na 33 MHz nejen že nemá větrák, ale snad ani chladič a je vlažný. K
tomu odpružený disk, regulace u větráku ve zdroji (točí se jen když je
vedro) - zkrátka úplmě tichý počítač. Taková technika se mi líbí, když
procesor dělá jen to co musí, tak se od něj skoro nic nechce. Když jsme si
koupili nový Ke*l (dělá s ním kolega), tam už problémy jsou. Když se vypne
napájení pro MCU (Silabs) a je připojené programovadlo, někdy se překladač
kousne a všechno se ztratí. Já bych s náhradou Windows chtěl experimentovat
doma. Na tom počítači dělám s fotkama (Gimp, Paint shop pro), se zvukem
(převážně Goldwave ale občas i jiné programy) a až bude čas (nevím kdy to
bude), chci se pustit do zpracování videa (mám plný šuplík kazet z kamery za
posledních 10 let). Pochopitelně používám nějaké přehrávače na video a Nero.
Jo a taky Open Office - jsem s ním docela spokojený. Víc toho snad ani
nepotřebuju - hry nehraju. Pokud by tohle chodilo pod nějakým alternativním
systémem, hned ho začnu doporučovat i kamarádům :-)
Kdysi jsem experimentoval s Linuxem Red hat a neudělal na mě dobrý dojem. V
době kdy už jsem měl Windows 95 (nebo dokonce 98) grafika Linuxu byla na
úrovni Windows 3.11. Taky mi trvalo než jsem to nainstaloval, byly problémy
s ovladačema, nenašel jsem pro Linux programy kterými bych mohl nahradit to
s čím dělám ve Windows ... nakonec jsem to vzdal.
Anděl

Anděl