Jaka je pouzitelnost linuxu?

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Sobota Únor 10 09:20:52 CET 2007

Vypada to hezky, ale jestli jsem to dobre pochopil, je to emulace windows,
pod tim bezi Linux takze je to pomalejsi a narocnejsi na pamet. To
neexistuje neco v cem by windowsovske programy bezely primo? V tomhle se
opravdu neorientuju, programuju pouze MCU a tam je to jednodussi :-) Treba
co jsem jeste sledoval, v dosu byly na urcitych adresach ruzne systemove
funkce a daly se vyvolat jakymsi softwarovym prerusenim. Aby program chodil,
musel mit moznost ty funkce si zavolat. Vim ze ve Windows je toho vic a i
ten princip se zmenil, ale to nikdo nevytvoril system ktery by tohle
dokazal, obsahoval jen to nejnutnejsi pro beh programu a tim padem byl
rychly a uzivatel mel kontrolu co se v tom deje? Neplanuje neco EU v ramci
nezavislosti na Americe ? :-)))
Andel

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, February 09, 2007 7:28 PM
Subject: Re: Jaka je pouzitelnost linuxu?

> Dobry den,
> po precteni diskuse o softwarove policii me napada jen jedno. Existuje
> nejaka verze linuxu pod kterou jdou spoustet windowsovske programy? Vim ze
> neco takoveho existovalo, ale chodiy pod tím snad jen nektere programy.
> Pohnul se vyvoj nekam dal? Vidina ze jednou prejdu na neco jako Vista, me
> desi a myslim ze nejsem sam. Od systemu fakt nepotrebuju aby v nem bezela
> spousta zbytecnosti o kterych treba nemam ani tuseni a ktere tvurcum
> systemu
> umoznuji, aby si s mym pocitacem delal co chce. System by (dle mych
> [...]
Zdravím,
  záleží na tom, co všechno potřebujete pouštět.
  wine prodělává v poslední době bouřlivý vývoj a lze říci, že už jej lze
brát
jako seriózní nástroj, ne jen jako hračku pro fajnšmekry.
  Pro detailní info, jaké programy pod wine chodí a jaké ne, je nejlepší
navštívit stránky http://appdb.winehq.org a vyhledat právě ty aplikace,
které
potřebujete pro svůj business.
  Já osobně wine používám velmi omezeně, protože zaplať Bůh vše, co
potřebuji,
je buďto na Linuxu nativně, nebo když to tam není, tak si to buď nějak
vytvořím
nebo v nejhorším nechám vytvořit :-).
  Můj syn je náročnější, ten ve wine paří, a to celkem úspěšně - HL2, CS,
FlatOut, IL2 Sturmovik, Mafia... Myslím, že hry jsou asi nejlepším
ukazatelem,
že už to "o něčem" je.
  Jo, a ještě něco začíná indikovat použitelnost wine - začínají se na něm
chytat windowzácké viry a červy :-(. Samozřejmě nemohou uškodit Linuxu, ale
instalaci "fake windows drive" už dokážou někdy docela slušně zamořit.

               S pozdravem Pavel Troller