RE: Elektrocentrála z Plusu

Filip Kotouček - MP Media s.r.o. Filip.Kotoucek@mpmedia.cz
Pátek Únor 9 09:10:25 CET 2007

To je problem kterej je podobnej u velkeho mnozstvi spotrebicu
Myslim ze by to mohl poresit setrvacnik v agregatu, nebo se myslim?

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Friday, February 09, 2007 8:17 AM
To: HW-news
Subject: Re: Elektrocentrála z Plusu

> tata s ni po te vichrici dva dny napajel mrazaky a lednici utahne vzdy
> jen jedno zarizeni netusim kolik presne ma mrazal okamzity odber ale
> zda se mi to celkem malo pry vzdy kdyz ten mrazak zabral tak priserne
> klesly otacky a nekdy se ani nestacil rozjet dost bych se bal tam
> pripojit neco elektronickeho

Zdravim,
  klasicka kompresorova lednice/mrazak ma sice pomerne malou pracovni spotrebu, ale znacny startovaci prikon. Zatimco v behu neprevysi spotreba nejakych 300W, pri rozbehu muze na radove stovky milisekund dosahnout prikon pres 1 kW. Pokud na to agregat reaguje prudkym poklesem otacek, klesne frekvence, coz ma za nasledek dalsi narust proudu (vlivem induktivniho charakteru impedance motoru), pokles otacek atd. a centrala treba chcipne, misto aby se mrazak rozjel.
Z vlastni zkusenosti vim, ze na spolehlivy chod mrazaku ci lednice jsou dobre centraly tak od 2 kW vyse, a i u nich je pri startu slyset zretelna zmena zvuku, jak motor musi zabrat, ale regulace otacek to (skoro) vyrovna.
  Zde prodavany vyrobek bych videl v praxi tak na 3 zarivkova svitidla a k tomu
1 (moderni) televizor :-).

        S pozdravem Pavel Troller