Elektrocentrála z Plusu

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Únor 9 08:16:55 CET 2007

> tata s ni po te vichrici dva dny napajel mrazaky a lednici
> utahne vzdy jen jedno zarizeni
> netusim kolik presne ma mrazal okamzity odber ale zda se mi to celkem malo
> pry vzdy kdyz ten mrazak zabral tak priserne klesly otacky a nekdy se ani nestacil rozjet
> dost bych se bal tam pripojit neco elektronickeho

Zdravim,
  klasicka kompresorova lednice/mrazak ma sice pomerne malou pracovni spotrebu,
ale znacny startovaci prikon. Zatimco v behu neprevysi spotreba nejakych 300W,
pri rozbehu muze na radove stovky milisekund dosahnout prikon pres 1 kW. Pokud
na to agregat reaguje prudkym poklesem otacek, klesne frekvence, coz ma za
nasledek dalsi narust proudu (vlivem induktivniho charakteru impedance motoru),
pokles otacek atd. a centrala treba chcipne, misto aby se mrazak rozjel.
Z vlastni zkusenosti vim, ze na spolehlivy chod mrazaku ci lednice jsou dobre
centraly tak od 2 kW vyse, a i u nich je pri startu slyset zretelna zmena
zvuku, jak motor musi zabrat, ale regulace otacek to (skoro) vyrovna.
  Zde prodavany vyrobek bych videl v praxi tak na 3 zarivkova svitidla a k tomu
1 (moderni) televizor :-).

        S pozdravem Pavel Troller