FPGA Virtex - prakticke skusenosti?

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Čtvrtek Únor 8 15:03:11 CET 2007

Ahoj,

> Robite tu niekto s Virtexami od Xilinxu?

Prakticke skusenosti sice nemam, nebolo ich kde ziskat, ale svoj nazor na
danu problematiku Ti napisat mozem.

> Zaujimala by ma jedna vec.
> Kolega vravel ze podla jeho skusenosti su IO banky extremne citlive aj
> na velmi male prepatie. Su tam sice obmedzovacie diody, ale ked sa
> napriklad pripoji 3.3V IO pin na 5V logiku tak odchadzaju cele IO banky.

Ja osobne by som 3.3V logiku nikdy nepripojil na 5V. Ono to je totiz vzdy
problem, a odolnost zavisi vzdy od pouzitej technologie. Virtex moze byt v
inej ako jeho predchodca Spartan. Cely problem najlepsie osvetlit na
povedzme sucasnej technologii 90nm a trende 7nm. Ak si spocitas elementarny
PN prechod, vyjdu Ti rozne parametre pre jednu alebo druhu technologiu. To
co ale zaujima Teba je zavislost hrubka vs. prierazne napatie. Z tohoto Ti
vyjde potom "pracovne" napatie logiky a v dalsom kroku odolnost
jednotlivych typov obvodov. Kedze Virtex pouziva vyssiu integraciu ako
Spartan, bude mat urcite ine parametre a hlavne inu odolnost, a logicky asi
toho nevydrzi moc vela. ( Ak by Ta to zaujimalo trochu viac, zozen si
prednasky z teorie polovodicov, pokial sa pamatam, tam sme nieco podobne
pocitali... Ja tie zosity nemozem nikde najst, hoci viem, ze som ich mal...)

> Dalsia otazka je co sa stane v pripade ze na zbernici nastane konflikt a
> IO pin bude v stave OUT a napriklad pripojena pamat bude tiez v stave
> OUT. Zhori to do tla, alebo su tam nejake ochrany voci nadmernemu prudu?

Vysledny prud, ktory tade potecie zavisi od prechodovych odporov v jednom
drivery a druhom a roznych ubytkov na strukturach. Ci to zhori zavisi od
celkoveho vykonu, materialovych konstant a rozmeroch struktury. Ak tato
energia dosiahne kriticky bod, struktura sa znici (tepelne).

> U jednosmernych zbernic pouzivam seriove terminatory, tie pripadny
> problem trochu obmedzia. U obojsmernych je to ale trochu komplikovane,
> preto rozmyslam ci ich tam davat tiez.

Vrele Ti to odporucam, ked nic ine, tak aspon trochu vylepsis signal
integrity. Inak toto je klasicky problem: vedenie budene skokom napatia.
Je to v prednaskach z teorie vedeni a v klasike od Grahama. Problem je,
nasimulovat vlastnosti vedenia a jednotlivych svabov na zbernici. (Neviem
ci to IBIS modely vedia.)

> Zaujima ma to cisto teoreticky, podla rozpravania zacinam mat pocit ze
> na ten obvod sa clovek zle pozre a uz tam nieco zhori :-)
> b.

Cisto teoreticky, ked sa zamyslis, ze Xilinx a Altera su "konkurenti",
nejake tie rozdiely musia existovat co plynie z patentov jednotlivych
spolocnosti, ale pricipialny rozdiel nebude, velka vacsina vlastnosti je
dana pouzitou technologiou a "jednoduchymi vypoctami" zakladnych
diferencialnych rovnic.

Andrej

p.s. Dakujem za dalsiu inspiraciu do mojich uvah z nedokonceneho doktoratu.
Nad technologickymi problemami som nikdy neuvazoval, teda nikdy ma
nenapadlo, zeby mohli mat tiez vplyv na celkovu spolahlivost a nepriamo na
celkove EMC.

Stiahni si hudbu úplne legálne!
http://hudba.zoznam.sk/