Zdroj 12V 0 - 5 (10)A s max ucinnosti a zivotnosti do rozvadece?

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Středa Únor 7 21:26:21 CET 2007

Zrovna takovy zdroj delam. Ctyri desky budu ozivovat snad jeste tento tyden,
poradne to zmerim v ruznych rezimech a podle toho si udelam jeden zdroj pro
sebe.
Koncepce je nasledujici:
Toroidni trafo - ma velmi nizkou spotrebu naprazdno a i pri zatizeni ma
mensi ztraty nez na E jadrech)
Tlumivka pro pasivni PFC  - snizi a roztahne proudove spicky pri dobijeni
elitu - tim pomaha snizit ztraty trafa a zaroven zlepsuje odruseni
Pro usmerneni jiz zminene FET diody - ubytek pri malem proudu cca 50 mV, pri
velkem je dany odporem fetu, cca 7 mOhmu.
Step down menic, jako budic fetu IR2153 (misto fetu a diody jsou dva fety
proti sobe). Ma to vetsi ucinnost nez s diodou, musel jsem ale resit problem
se zpetnym proudem z baterky. Tahle topologie step down menice funguje i
obracene - jako step up z baterky do vstupu zdroje. IR2153 se proti tomu da
zablokovat - oba fety zavrit.

Pro aplikaci, kterou ted delam (mereni baterek pri nabijeni konstantnim
napetim) tam jeste davam linearni stabilizator s ubytkem cca 200 mV.
Kolisani je potom pod 10 uV(pri odporu clanku 1 mOhm i tak proud coura o 10
mA). Na svuj zdroj tak narocny nebudu :-)
Andel