RE: OT:Sice není pátek, ale nechtěl jsem čekat

Ales Martinik amartinik@atlas.cz
Úterý Únor 6 19:04:32 CET 2007

Plamen není vodivý. Zkuste si to ohmmetrem, i na 20MOhmech ukáže nekonečno.
Plamen je totiž POLOVODIVÝ. Využívá se toho v plynových kotlích pro detekci
plamene.
"Proud" teče, pokud je elektroda v plameni kladná a hořák záporný.
Pak se pro 200V dosahuje až 10 mikroampér (vnitřní odpor 20MOhm, v praxi
podle elektrod 5-50MOhm).
Pokud je polarita opačná, neteče skoro nic. Také napětí musí být větší,
používá se 50-250V.

Pokud dáte obě elektrody do plamene, je chování pro mě neznámé.

Aleš
-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Tuesday, February 06, 2007 6:22 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT:Sice není pátek, ale nechtěl jsem čekat

Nemusí, plamen je vodivý

----- Original Message -----
From: "Rastislav Homola" <rhomola@microstep-hdo.sk>

Haluz jak hrom... V kazdom okamihu ked zapaluje alebo zhasina tie sviecky
ma aspon jednu ruku pod stolom a dokonca pri tom poslednom sfuknuti je
pocut evidentne cvaknutie nejakeho vypinaca.

Odhadujem, ze v tych svieckach ma namontoveny nejaky "pekelny" :-))
stroj, do ktoreho pod stolom prazi energiju nejakym indukcnym ziaricom...
Co ja viem... taky naly priklad zo zivota: blikajuce nalepky na mobily a
podobne srandicky...