Dotaz na zkusenost s bezdratovu komunikaci

Standa Palas stpalas@volny.cz
Neděle Únor 4 03:59:56 CET 2007

V posledni době se na mne obratilo několik zákazníků s požadavkem na nahrazení klasické tel. linky bezdrátovým přenosem. Prostě už je nebaví platit paušál za pár spojení měsíčně. Mohu jim nabídnout buď gsm modemy,ale to je podle mě trochu polovičaté řešení,nebo jim nabídnu bezdrátové modemy. Délka spojení kterou bych potřeboval překlenout by byla asi do 1km ale často v zástavbě. Někdy by stačilo spojení jen přes ulici ale ze sklepa do sklepa. Samozřejmě by se vytáhla z okna anténa. Pokud by spojení nefungovalo tak by se prostě ponechala tel.linka a hotovo.
Jedná se mi o to, že pokud jim jednou zprovozním bezdrátové spojení,potřebuji aby spolehlivě fungovalo. Jednalo by se asi o spojení v bezlicenčním pásmu 433 popř.868 MHz nebo spojení v pásmu DECT 1880 MHz.Mám obavy jednak z rušení jinými rádiovými vysílači které vysílají na stejném pásmu / kanále a dále z vlivu počasí (mlha,déšť) na spojení. Vím,že zvlášť ve velkých městech jsou tato pásma hodně využívaná. Je tu někdo kdo něco podobného řešil ? Nerad bych se dostal do situace kdy nakoupím a namontuji rád.modemy a po půl roce provozu zjistím,že komunikace třeba kvůli přetížení pásma přestala fungovat.
Za rady děkuji
S pozdravem Palas Stanislav