Indikace vyzvaneni telefonu.

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Únor 2 08:41:39 CET 2007

> V kancelari mame nekolik telefonu 4FP12268/C (ISN2832) pripojenych na firemni telefonni ustrednu.
> Telefony zvoni vsechny stejne tak pokud nekdo nesedi primo u pristroje stareho bely,
> je potreba se nejdrive zorientovat ktery pristroj zvoni a pak se k nemu vrhnout.
> Uz jsem se kdysi ptal, zda neni mozne zmenit zvuk vyzvaneni - pry ne.
> Lze k telefonu nejak jednoduse pripojit nejaky treba svetelny indikator vyzvaneni?
> Mel by byt co nejlevnejsi (nikdo mi to nezaplati) a mel by vyzadovat co nejmensi zasah do pristroje.
> [...]
Zdravím,
  zcela universálně (nezávisle na aparátu) lze vyzváněcí proud odebrat tak,
že k lince paralelně připojíme jakýkoliv spotřebič, schopný provozu na
střídavý proud 25Hz a napětí cca 100V, přes kondenzátor cca 1M. Úplně
nejjednodušší je světelný indikátor v podobě doutnavky, ale některé PBX mají
poměrně nízké vyzváněcí napětí a je možné, že nebude zapalovat - je třeba
vyzkoušet a najít vhodný typ doutnavky. Další možností je např. telefonní
žárovka na 60 V přes kondenzátor takové kapacity, aby jeho impedance omezila
protékající proud na jmenovitý proud žárovky. Jednodušší indikátor už
asi vymyslet nelze :-).
          S pozdravem Pavel Troller