OT poplatky za lekaře a recepty

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pondělí Prosinec 31 08:38:02 CET 2007

Jiri Foldyna napsal(a):

> Nechapu dost dobre, jak se projevi regulacni poplatky ve zdravotnictvi na
> cene potravin ?

No reforma zdravotnictvi ne, ale danova reforma ano, protoze ani
specialni potraviny nemaji zadnou vyjimku a prechazi do 9%.

> Toto je ovsem cista demagogie - vy sam jste napsal, ze pacient, ktery
> zaplati mesicne za leky 750 Kc, bude od r. 2008 platit dvojnasobek (to, ze
> nemluvite o sobe, z Vaseho prispevku nebylo zrejme). A to je nesmysl, na
> ktery jsem reagoval.

Kde jsem neco takoveho napsal???!!! Ja jsem reagoval jen na to proc si
nekteri pacienti nemohou dovolit napsal leky na dva mesice nebo dyl
dopredu. A to proto, ze na to proste nemaji to zaplatit najednou. Tak mi
tady nepiste nic o demagogii...reagujete na uplne neco jineho nez co
bylo psano.

Ve skutecnosti dlouhodobe nemocni, pokud jejich
> doplatky na leky hrazene pojistovnou plus regulacni poplatky plus poplatky
> za hospitalizaci (mozna jsem na neco zapomnel :-) prekroci castku 5000 Kc,
> dostanou rozdil vraceny. Mam pocit, ze pojistovny na to maji 3 mesice,
> urcite to neni vice, mozna mene. Takze pravdu mate pouze v tom, ze sracky
> typu zazracnych pripravku "od A po zelezo" nebo Viagru si budete muset
> calovat v plne vysi sam.

Problem bude v tom Vasem "mam pocit". Zjistete si co se skutecne bude
zapocitavat do toho limitu. Protoze treba zrovna hospitalizace se do
toho limitu nezapocitava. Takze pokud budete lezet ve spitale 6 mesicu
vyplaznete 11.000Kc a limitem jste stale na 0.

Jestli tedy chcete vedet jak usetrim muzeme konkretne:

uzivam Calcium, roztok Na2HPO4 (cas od casu infuzne) plus specialni
potraviny, ktere vubec nejdou pres zdravotni pojistovnu

od Noveho roku se mi nevyplati psat si na recept calcium - bude to
nespis plichta - poplatky versus cena
roztok fosforu - nejspis to same co calcium - mozna se mi vyplati si
koupit fosforecnan p.a. v drogerii a namichat si to sam

takze i z toho mala co mi pojistovna hradila mi nebude hradit nic plus
zaplatim veskere hospitalizace ze snizene neschopenky a vyssi DPH na
potravinach

> Pokud jde o hadani se s lekarem, aby mi predepsal ten ci onen lek - vite,
> jsem programator, a ne lekar. Pokud mi muj lekar rekne, ze pujdu na operaci
> srdce, jinak by dalsi CMP mohlo mit podstatne horsi nasledky, tak se nim
> nebudu hadat a pred i po operaci budu delat to, co mi rekne. Stejne tak jako
> ja s uzivateli nediskutuji o tom, jake objekty ci databazove struktury
> pouziji pro reseni jejich problemu. Tomu se rika profesionalita a reforma
> zdravotnictvi by mela umoznit profesionalum, aby ze soucasnych sracek
> udelali system, ktery bude fungovat. Aspon v to doufam.

K tomuhle co jste napsal Vam skutecne nemohu rict nic nez to, ze se
snazte nebyt nemocny, protoze procitnuti z reality bude opravdu tvrde.
Pokud mate pocit, ze 30Kc poplatky udelaji z lekaru profesionaly jste
bud naivni nebo tady nezijete a je Vam to tudiz jedno.

Radek Vicek