RE: OT poplatky za lekaře a recepty

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Neděle Prosinec 30 23:57:19 CET 2007

> Ne me se toto netyka - moje jedina lecba je dieta a specialni
> potraviny,
> ktere jsou uz samy o sobe drahe (napr. spagety 90Kc, 1kg
> mouky 60-120Kc)
> a ktere mi soucasna "reforma" jeste zdrazi.

Nechapu dost dobre, jak se projevi regulacni poplatky ve zdravotnictvi na
cene potravin ?

> [...]
> casch, aby si
> mohl dovolit zaplatit leky treba na dva mesice dopredu - takze musi k
> lekari treba casteji nez by chtel. Navic jiste vite, ze
> penize Vam budou
> vracet az castku precerpate - do te doby calujete vse.
> Naproti tomu jste
> zamlcel zase Vy to, ze do limitu se Vam pocita jen tolik kolik plati
> pojistovna za ekvivalentni lek - tedy rozhodne ne to co
> zaplatite. Jsem
> zvedavej jak se budete hadat s lekarem, ze ten lek co Vam predepisuje
> nechcete aby vam napsal neco jinyho - ze sice nevite co, ale

Toto je ovsem cista demagogie - vy sam jste napsal, ze pacient, ktery
zaplati mesicne za leky 750 Kc, bude od r. 2008 platit dvojnasobek (to, ze
nemluvite o sobe, z Vaseho prispevku nebylo zrejme). A to je nesmysl, na
ktery jsem reagoval. Ve skutecnosti dlouhodobe nemocni, pokud jejich
doplatky na leky hrazene pojistovnou plus regulacni poplatky plus poplatky
za hospitalizaci (mozna jsem na neco zapomnel :-) prekroci castku 5000 Kc,
dostanou rozdil vraceny. Mam pocit, ze pojistovny na to maji 3 mesice,
urcite to neni vice, mozna mene. Takze pravdu mate pouze v tom, ze sracky
typu zazracnych pripravku "od A po zelezo" nebo Viagru si budete muset
calovat v plne vysi sam.
Pokud jde o hadani se s lekarem, aby mi predepsal ten ci onen lek - vite,
jsem programator, a ne lekar. Pokud mi muj lekar rekne, ze pujdu na operaci
srdce, jinak by dalsi CMP mohlo mit podstatne horsi nasledky, tak se nim
nebudu hadat a pred i po operaci budu delat to, co mi rekne. Stejne tak jako
ja s uzivateli nediskutuji o tom, jake objekty ci databazove struktury
pouziji pro reseni jejich problemu. Tomu se rika profesionalita a reforma
zdravotnictvi by mela umoznit profesionalum, aby ze soucasnych sracek
udelali system, ktery bude fungovat. Aspon v to doufam.

Howgh.

JiriF