OT poplatky za lekaře a recepty

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Prosinec 30 23:37:28 CET 2007

To je nesmysl prumerna marze lekarny se  v letosnim roce pohybuje nekde kolem 17 procent z ceny bez DPH. Jak to bude v pristim roce jeste nevim, ciselniky budeme aktualizovat teprve zitra, ale co jsem zatim koukal tak u rady masove prodavanych leku marze spise klesla. Pokud argumentujete 30 Kc za polozku tak u nekterych leku klasla marze prave o tech 30 Kc :-) , ale presna cisla jak to bude v globalu vam ted nikdo nerekne, proste se uvidi. Vzhledem k davolemu silenstvi poslednich dni to vypada, ze prvni 1/4 leti do lekarny nikdo neprijde.

>BTW - lékárny mají kolem 30% marže z vydaných léků.

Takdy naopak souhlasim a je to mnohem horsi, napriklad je celkem beznou pozornosti notebook za 30-40 k Kc, kongresova turistika do Venezuely a podobne, nekteri lekari jsou jiz tak vycestovali ze berou uz i kamarady a sousedy, protoze rodina toho ma plne zuby. Odhaduje se, ze farmaceuticke firmy na tuto formu uplatku vydaji v CR rocne vice nez 3 miliardy Kc. Jako ve vsem jsou i v tomto nejlepsi prazaci, traduje se , ze nektere kapacity onkologickych klinik rocne inkasuji az 10M /rok v podobe podilu a sluzeb za cytostatika a podobna svintva k "lecbe" rakoviny.

THC  Uz jste zasadil? :-)

>nemusí mít švagra, stačí mít podepsanou smlouvu s nějakým výrobcem. Ten
lékaře každoročně pozve na 14týdenní seminář do Alp nebo Havajské
ostrovy. Samozřejmě firma plně hradí letenku, pobyt a kapesné v rámci
školení.  Rozhodující jsou objemy předepsaných léků tím kterým lékařem
(někdo dostane jen stolní hodiny či dvoudenní víkendové školení na
Šumavě). Tyto data není problém zjistit, zdravotní pojišťovny i výdejny
léků (dříve lékárny) mají počítačově zpracované databáze, takže se ví
kdo, kolik a komu.

.

PS. Před 14 dny jsem byl na vyšetření elektrofyzilologickém vyšetření a
EMG. Nalepí na vás elektrody a měří celistvost kabeláže - od mozku přes
míchu až po nervové zakončení na končetinách. Při EMG do vás navíc
ládují magnetický puls 3 T a sledují jeho šíření a odezvy. Je to velmi
"vymakané" zařízení, pozná přerušená, narušená i "vyzkratovaná" nervová
vlákna v míše. Nechali mě dívat se na monitor, kde byly zobrazované
průběhy (osobně bych zařízení s takovými průběhy jako mám já vyřadil a
sešrotoval). V televizi nebo autě se kabelový svazek nechá vyměnit, s
míchou je to pro běžného pacienta s VZP nemožné. Soukromě mě byla dána
rada, užívat THC jako jediná šance na zlepšení stavu.

Omlouvám se za totální OT, ale alespoň jsem si takto ulevil.