OT: Dopravni prestupky

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Prosinec 29 21:38:29 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 29.12.2007 od Tomáš Tomáš:

> Situlace, kdy se sunu za policejnim auten 110 na 90 a pres dvojtou
> plnou se kolem prezene nejaky magor , pricemz to s pany v policejnim
> vozitku ani nehne hovoru za vse, proc by se namahali, kdyz si prece
> staci dva dny pred koncem kvartalu stopunout pred ceduli konec obce
> a splnit vyber pokut.

Policista vcetne mestskeho policisty je povinen zasahnout, kdyz vidi
nejaky prestupek nebo trestny cin. Problem je v tom, ze oni na to
kaslou. Ale to neni jen pripad zde uvedeny. Kdyz jedu domu, tak po
ceste vidim spousty spatne zaparkovanych aut. Desitky. Treba celou
ulici, pak krizovatky, prechody, chodniky. Policejni auta obou policii
tam denne projedou nekolikrat a delaji i nocni projizdky. Podle me
porusuji zakon, kdyz nezasahuji automaticky.

Mimochodem, vsichni asi znate soucasneho ministra zemedelstvi
Gandalovice. Byl to primator Usti, clen ODS, tedy pravicak. Drive jsem
si o nem myslel, ze je to opravdu pravicak a seriozni clovek, ale neni
tomu tak. Kdyz jsem mel ty problemy s garazi, jednou tu probehla
dokonce takova vetsi akce, ze tu odtahovku vecer vyjimecne privezli a
zacali cistit sidliste. Take nekolikrat osadili celou ulici botami.

Pak jsem se dozvedel, ze mistni obcane udelali nejakou petici a
nasledne se sesli nejaci jejich zastupci k jednani s primatorem
Gandalovicem a starostkou. A tam se domluvili, ze budou stavet nejaka
parkoviste a ze prozatim budou takove spatne parkovani tolerovat. Me
normalne spadla celist, kdyz jsem tohle slysel. Tak primator se
starostkou se normalne domluvili, ze budou tolerovat porusovani
zakona. Napsal jsem Gandalovicovi e-mail, jestli je to pravda a on to
uplne suse potvrdil a napsal mi, abych byl take trochu tolerantni.
Dost dobre, co? Smejdi mi parkuji pred garazi, obtezuji me, porusuji
zakony a ja mam byt tolerantni. Jak muze primator nebo starostka
tolerovat porusovani zakona, to nechapu.

Chtel jsem to dat do novin, chtel jsem si jit zaparkovat pred
magistrat a stopovat cas, za jak dlouho prijede odtahovka (tam
pendluje porad), chtel jsem zaparkovat Gandalovicovi pred domkem... no
ale pak jsem se na to vsechno vyprdnul. Proste nemam cas delat takove
hovadiny. Ale udelal jsem si obrazek o soudruzich na techto postech.

Abych byl ale spravedlivy - reditel Mestske policie v Usti je velmi
seriozni chlap, ten se k tomu nikdy neotocil zady, dokazal leccos
vyresit v ramci svych moznosti, vzdycky si na me udelal cas,
komunikoval e-mailem, telefonem i osobne. A ombudsman take dost
pomohl.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem