Re: OT: Dopravni prestupky

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Sobota Prosinec 29 20:24:41 CET 2007


Z napadu a nazoru nekterych ctenych clenu konference v tomto theadu mi zprominutim stavaji hruzou vlasy na hlave.:-)
Svobodny sebevedomy obcan si nejvice ceni dvou veci svobody a prava.

Podstatou a zakladni premisou prava je, ze nikdo nemuze byt trestan za neco co mu nebylo jednoznacne prokazano. Pricemz tato premisa je povazovana za tak zakladni a tolik cenenou , ze pravo musi radeji nepotrestat vinika nez by potrestalo nevynneho.
Ucebnicovym prikladem je to co tu jiz zaznelo mistnost bez oken v ktere je zban,  vejdou do ni tri lide, vyjdou dva a jeden je v misnosti zastrelen. eni zadny exaktni dukaz, ktery by ukazal na pachatele. Pravo v tomto zna pouze jejiny mozny vyrok a to osvobozujici rozsudek pro oba , kteri z misnosti vysli. V CR by asi dostali trest za vrazdu v spolupachatelstvi v polovine trestni sazby, ale to tady neni pravni stat a z vetsiny nasich soudcu zvracim pokazde,kdyz jdu okolo soudu.
Prosim aby se vsichni priznivci trestni a prestupkove zodpovednosti z titulo vlastnictvi zamysleli nad podstatou prava a tim co je napsano vyse.

Svoboda, je neco co nelze delit ani omezovat ve jmenu nejakych vyssich cilu ci neceho tak pofiderniho jako je doprava ci chudaci teroristi ( to ze teroristi nahradili imperialisty a komunisty je prikladem vyvoje a smerovani k jedne spolecne sile). Osobne nechci a budu bojovat proti tomu aby nekdo logoval, sledoval, natacel ci jinak hromadil data o tom co kdy kde a jak delam a to i za cenu toho, ze mi nekdo vyhodi barak do vzduchu ci mi bude hrozit prejeti od sileneho pipapkare.
Orwellovska spolecnost se nezavadi najednou, ale postupnym a plizivym okusovanim z svobod obcana. Sakra to jsem sam, komu vadi, ze v CR defakto neni svoboda slova, ze stat dokonce obcanum narizuje, jake mysleky smi a mesmi mit, ze cela demokracie se postupne zvrhava k tomu, jednou za 4 roky si prijt vybrat mezi bratrem Rokem nebo bratrem Topolem dal nam do toho nekecej a my si to pak nejak domluvime, koneckoncu jsme ze stejneho bratrstva kocici pracky tak si nebudeme skodit?

K pokutam.  System stacionarnich radaru neni o regulaci dopravy, neni o prevenci je jen a jen o penezich, statistiky nehodovosti v usecich s a pred radarem hovori za vse. Rychlost neni primari problem dopravy, rozhodne ne v usecich kde se staveji radary, primarni problemem je to jak lidi jezdi a jak se chovaji na silnicich, to mohou vyresit pouze policajti a to tak, ze na miste. Situlace, kdy se sunu za policejnim auten 110 na 90 a pres dvojtou plnou se kolem prezene nejaky magor , pricemz to s pany v policejnim vozitku ani nehne hovoru za vse, proc by se namahali, kdyz si prece staci dva dny pred koncem kvartalu stopunout pred ceduli konec obce a splnit vyber pokut. Kdo casto jezdite na trase Teplice Most tak vite, ze mistni policee si na dvouproude silnici , ktera splnuje parametry dalnice mezi Teplicemi a BIlinou dokonce vybudovali pevne vyklapeci dopravni znaceni pro pripad kdy vybiraji a meri rychlost pod Kladrubskym kopcem.  Jde o prehlednou dvouproudou silnici (se stredovymi svodili), aby jste z kopce jeli 90 musite brzdit a zde se prosim pekne pravidelne meri .... Az mi nekdo vysvetli vliv teto dopravne bezpecnostni akce na bezpecnost dopravy tak se snad dam k dopravakum.

Zazniva zde myslenka zodpovednosti z vlasnictvi, v ceskem pravu jeni jedine ustanoveni, ktere by vyvozovalo tresne pravni ci prestupkovou zodpovednsot z vlasnictvi jako takoveho. Existuji nejake drobne vyjimky u vlasnictvi nemoviteho majetku, ale i ty jsou v casti v rozporu s ustavou  a z casti pouze obecne povahy.
Zaznel tu primer k tomu, ze je clovek zodpovedny za svou zbran, ani to neni pravda, i pokud se prokaze ze mou szrani byl nekdo zastrelen nemusim si  automaticky  balit kufr a hlasit se na borech. 






 



Další informace o konferenci Hw-list