OT: Dopravni prestupky

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Prosinec 29 20:08:17 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 29.12.2007 od Petr King:

> A ty si myslis ze za kradez whiskey nekoho potrestaji, pokud ho
> nechyti ?

To je spatne polozena otazka. Budes-li odchycen nekde pred obchodem s
ukradenou veci, pak budes mit zrejme problem. Budes muset vysvetlit,
kde jsi k te ukradene lahvi prisel.

> Tady uz jsme u toho reseni... proc si do garaze nedas kameru,
> nenatocis si ho ze to byl ten a ten clovek co tam zastavil a nepodas
> podnet k setreni? Vcetne nahrady usleho zisku protoze jsi nemohl
> pouzit auto k podnikani ? Ten clovek by se velice rychle napravil ,
> pokud by si na tebe nepockal.. ale to je uz prilis obecny problem
> mentality tohoto naroda...

Kamera v garazi by mi byla na nic. Musel bych ji dat na garaz. To uz
neni tak jednoduche, protoze za prve kvalitni kamera s kvalitnim
zaznamovym zarizenim neni levna zalezitost. Za druhe bych se potykal s
blbym zakonem na ochranu osobnich udaju. Za treti by mi tu kameru
nekdo velmi rychle ukradl. Za ctvrte, prokazani vyse usleho zisku se
velmi spatne prokazuje, vyuzivaji toho napriklad pojistovny pri plneni
ze zakonneho pojisteni odpovednosti za skodu. Ono to proste neni az
tak jednoduche, jak by se mohlo na prvni pohled zdat.

Jsou tu zakony, ktere jsou velmi drsne a zasahuji do tech prav a
svobod. Napriklad co se tyka znasilneni, sexualniho obtezovani,
pripadne detske pornografie. Vsak si je nastuduj. Take treba ohledne
prispevku pro soudruha Jandu za to, ze si kupujes media a jsi tak
potencialni zlocinec a kopirovac hudby. Na druhou stranu vsichni
ostatni previti jsou velmi dobre chraneni a kdyz nejsou uplne blbi,
mohou se trestu dost dobre vyhybat.

Dulezite je to, ze kdyz nekdo ukradne Whisky v obchode, a nebo kdyz
spatne zaparkuje, NENI TO V PORADKU. Mel by nest odpovednost.

> A s parkovanim pred garazi jsem si uzil sve... jenomze pokud nekomu
> neco neprokazes, nemuzes ho soudit za nic, byt i za vrazdu...

Kdyz nekomu pujcis zbran typu pistole, budes mit urcite dost velke
popotahovacky, pokud s ni neco provede. Prinejlepsim budes mit co
vysvetlovat. Kdyz nekomu pujcis zbran typu auto, mel bys take prijmout
urcite riziko.

Ja nevidim vubec nic spatneho na tom, abys musel oznamit osobu, ktere
jsi auto zapujcil. At je to osoba blizka nebo neni, oznamit jeji jmeno
by melo byt v pohode a nemel by to byt zadny problem. Tohle podle meho
laickeho nazoru neni o svobode, to neni zadne vypovidani v neci
neprospech.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem