OT: Dopravni prestupky

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Prosinec 29 19:41:59 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 29.12.2007 od Petr King:

> nebo si vazne myslite, ze lide umiraji proto, ze nekdo zaparkuje na
> zakazu nebo jede v obci 60 ?

A proc se hned bavime o umirani? Jestlize mi nekdo parkuje pred garazi
a to opakovane treba kazdy den nebo kazdy druhy den, pak mi to
zpusobuje znacne skody. Nemohu vyuzivat svuj majetek, protoze nemohu
vyjet autem ven, pripadne zajet autem dovnitr. To mi prijde jako dost
zasadni problem. Kdyby se ti to stavalo kazdy druhy den, tak si bud
jisty, ze bys premyslel i o tom, jak bys treba to auto skutalel ze
strane dolu. Clovek, ktery zaparkuje nekomu pred garazi, je pekny
hajzl a mel by byt potrestan. Mimochodem, jednou mi tam zaparkovalo
jedno auto tak blbe, ze stalo i pred garazi souseda. On tomu autu
vypustil vsechna kola a ten hajzl si myslel, ze jsem to byl ja, takze
mi pak jeste dal sirku do zamku.

Predstav si situaci, ze potrebujes sednout do auta a jet treba rychle
k zakaznikovi. Ale nemuzes, mas auto v garazi a pred garazi stoji
nejake auto tveho spoluobcana, ktery proste kasle na zakony a kasle na
vsechno. Nebo si predstav, ze tvoje dite potrebuje v noci odvezt na
pohotovost s rozbitou hlavou nebo bolavym uchem. To je moc krasna
predstava.

A jsou i dalsi situace. Predstav si treba tak uplne banalni
zalezitost, jako je ta, ze nejaky kreten stoji pred kontejnery a
popelari proste nevyvezou popelnice. Tak holt to nemas cely tyden kam
davat. Nebo se ti popelari vubec nevejdou na silnici, kdyz tam nekdo
spatne parkuje, tak nevyvezou popelnice z cele ulice.

Jiste, nikdo treba neumre, kdyz zaparkujes na prechodu, treba jen
maminky s kocarky nemohou prejit ulici. A nebo taky nemuze bezpecne
prejit ulici dite na ceste do skoly a nejake auto jedouci sedesatkou
ho porazi.

> Technicky stav nekterych aut a psychicky stav nekterych ridicu je
> mnohem vetsi problem nez to, ze se parkuje vsude a beztrestne...

To jiste, ovsem az do okamziku, nez se to bude tykat tebe. On je to
problem mnohem vetsi i nez treba ukrast v obchode lahev Whisky. Takze
budeme krast v obchodech a rikat, ze tu jsou daleko vetsi problemy?
Jeden potreboval nutne zaparkovat pred svym vchodem, aby to nemel moc
daleko pesky a aby na auto videl, druhy zase dostal chut na trochu
alkoholu... Jaky je v tom rozdil?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem