trochu OT: indukce z armovacich dratu Re: detekcia kablu pod omietkou

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Sobota Prosinec 29 17:37:48 CET 2007

Nemate tuseni cim je magneticka indukce z armovacich dratu zelezobetonu dana?
Ja totiz z oprav CRT televizoru lezicich na podlaze (tak velka tv, ze se
nevesla na stul a pod) vim ze je to celkem slusna sila.
Mam pro sebe dve teorie
a) vyrovnavaci proudy od nekud nekam, pripadne vyvolane nejakou elektrochemii
ve zdivu, coz by byla horsi varianta, protoze by to nutne muselo byt spojene
s nejakou korozi
b) magnetizace pri svarovani obloukem tj. silny elektricky proud + teplota nad
Curieovou

Co vy na to?

Ptal jsem se bratra stavebniho inzenyra a ten nevi a to se zivi projektovanim
zelezobetonovych mostu.

Jakub Ladman