kopirovani fotek do fotaku

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Sobota Prosinec 29 16:50:58 CET 2007

Problémů je/může být více:

- Foťáky si do obrázků vkládají i náhledy (nevím, zda do EXIF, ale v tom fajlu jsou normálně vidět 2 jpg obrázky).

- Foťáky vetšinou umí jen starší (jednodušší a rychlejší) verzi jpg. Většina softwarů v PC pochopitelně používá novou.

Poznáte to tak, že vyfotíte 2 fotky, obě v plném rozlišení, ale jednu necháte foťákem zkomprimovat maximálně a druhou minimálně. Větší soubor potom v PC zkomprimujete tak, aby byl třeba poloviční oproti tomu, co vylezl menší už z foťáku. Soubor zkomprimovaný v PC má i přes svou menší velikost viditelně lepší obraz, než ten co více komprimoval už foťák. Tento jev je dobře patrný hlavně pokud obrázky obsahují hodně náhodných dat na úrovni blízké rozlišení (šum, tráva, listí, písek, hrubá omítka).

PH
  From: vaelektronik@vaelektronik.cz
  uz hodinu tady blbnu s tim, jak nakopirovat fotky z pocitace do fotaku Minolta A200 tak, aby se v rezimu prohlizeni zobrazily. Chtel jsem u pribuznych (nemaji pocitac) pripojit fotak na televizi a ukazat jim nejake fotky. Opravdu nevim co se tomu nelibi.
  Takze:
  - kdyz jen zmenim v puvodnim nazvu PICT0001.JPG cislice a zachovam format nazvu, zobrazi se.
  - kdyz zmenim na jiny (jine znaky na zacatku, jiny pocet mist, igmoruje ho to (jako by tam nebyl).
  - kdyz ho natahnu do editoru (Irfan), ulozim ve stejnem rozliseni jen v jine kompresi a mam zaskrtnute: Zachovat puvodni EXIF data, Zachovat puvodni IPTC data, Zachovat puvodni JPG komentar a zrusil jsem zaskrtnuti Resetovat EXIF orientaci, pri prohlizeni mi to napise Unable to display. Rozliseni je stejne, format jpg snad taky. Proc to nejde?
  Puvodni idea byla nakopirovat tam fotky v mensim rozliseni, v nekterem ktere fotak umi.
  Nebo neco delam blbe?