Izolacni vznalenosti 230V?

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Sobota Prosinec 29 11:02:03 CET 2007

Ahoj,

zoodiskus@vol.cz  wrote / napísal(a):
> Delam nejakou ridici elektroniku k hydraulice,pricemz potrebuji snimat
> primo sitove napeti. Vetsinou nejde o silove zalezitosti, jen se privede
> sitove napeti na odporovy delic (1M), snad jen v jednom pripade se bude
> merit I na 20A bocniku.
> Rad bych se zeptal na par drobnosti ohledne prostoroveho usporadani ana
> DPS, abychom nedojeli na nejake nedodrzeni min vzdalenosti atd.
>
> - jaka je ninimalni pripustna (doporucena) vzdalenost mezi fazemi na
> 230V (na DPS)
> - snimane faze L1,L2,L3 budou privedeny na nejakou svorkovnici,jakou
> [...]
Toto je presne popisane v norme - bezpecne vzdialenosti, ale vo
vseobecnosti zalezi na prostredi a napati. Uz si to presne napamatam,
ale ja by som dal 7mm. Pozri si to v tej norme.
> - SMD odpory 0805 maji pracovni napeti zpravidla 150V, max napeti 300V,
> izolacni pak 500V, lze bocnik slozit tak, ze na "silove" casti pouzijeme
> 2ks SMD 0802 nebo je vhodnejsi pouzit "velke" odpory pro klasickou montaz

Pouzil by som klasicku montaz, 0207 ale aj tu su rozne parametre, takze
ostane zase len katalog, citanie, hladanie a porovnavanie. Takze
najblizssi vacsi, 1W. Hm, ale potom su aj ine normy, takze vlastne neviem.

> Bocnik, z duvodu cenovych neprosel 4 vyvodovy profi bocnik a budou pouzity
> dve smicky z manganinoveho dratu. Existuje nejake vzorove reseni teto
> casti DPS, ktere by "minimalizovalo" termoelektricke napeti Cu/Manganin,
> pripadne potlacovalo mozne chyby v napojeni mericich drah na bocnik
> (DPS bude dvouvrstva). Jde mimo jine o to, aby se pri osazovani nimimalizovval
> vliv zpusobu osazeni a zapajeni mg.dratu na vysledny odpor bocniku.

App od Maxim-u. Inak nejaka stara alchymisticka prirucka od
p.Mendelejeva alebo posedenie s nejakou dobrou dusickou.
> Dekuji

Rad som panstvu posluzil...

A.