OT: Stahování z webu a právo

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Středa Prosinec 26 22:26:33 CET 2007

Tomáš Tomáš napsal(a):
> Tady nejde o zadna prirovnani, mimochodem to s mozema bylo naprosto trefne, ale o zakladni svobody a prava obcana, vlastne jde o pravo jako takove, jak ho chapem jiz od dob Rimskeho prava.
> Mozna jste si nevsiml, stat pomalu a systematicky ocesava prava nas vsech.
Vsiml, souhlasim s Vami, me treba hooodne stvou ty kamery na ulicich
atd. Velky bratr te sleduje, at se ti to libi nebo ne.

> [...]
> Toto je jeden z piliru naseho pojeti prava a zde se ho nekolik jedincu snazi podkopat a to ve jmenu neceho tak pofiderniho jako jsou prijmy z pokut. O nic jineho totiz nejde, zde nejde o stav dopravy ani o prevenci zde jde jen a  jen o prachy. U nas totiz plati pomerne zajimava vec, obec muze umistit usekovy radar na uzemi obce, stejna obec rozhoduje o prestupku a uplne stejna obec je prijemcem pokuty . Jinak receno je financne zainteresovana na vasem chyceni a potrestani. Neni bez zajimavosti, ze radnice prijmy z pokut planuji ani fakt, ze tyto mimoradne prijmy se pouzivaji k mimoradnym odmenam uredniku a cinnovniku radnic...
Jsem take z jedne "mikroradnice", takze zde do toho trochu vidim, i kdyz
my radar neprovozujeme. Fakt si nemyslim, ze jde o ty prijmy z pokut.
Protoze zamestanavat ty uredniky a cele to platit vyjde urcite draz, nez
jsou prijmy. Tady se stat (jako uz ponekolikate) vycajchnoval, hodil to
na obce a zajimalo by me, kolik na to ty obce dostavaji. Ale stat usetril!
Zkuste se zamyslet nad tim, ze v te ulici kde se meri bydli lide a ti
bombarduji radnici stiznostmi o rychlosti aut a provoze obecne. To neni
jen o mereni a pokutach. Proste to nekdy vychazi od lidi - treba vasich
sousedu, ne jen od toho kde chce starosta namastit kapsu.
A to ze se na obci MUSI ze zakona vse planovat je bez diskuse. Ale NIJAK
to nesouvisi s pokutami. Obec je povinna delat kazdy rok rozpocet s
prijmy a vydaji - tzn. i pokuty, poplatky, dane atd. Jinak to proste
nelze. Takze to cislo se tam "odhadne". Rozpocet schvaluje
zastupitelstvo obce. A dost pochybuju o tom, ze vyse odmen uredniku a
radnich je dana procentualnim vyberem polozky pokut. Kazdy je odmenovan
jinak - zastupitele podle narizeni vlady - jine prijmy dostat nelze.

Martin Hanek