RE: OT: Stahování z webu a právo

Jan Kral kral@fortech.cz
Středa Prosinec 26 21:12:51 CET 2007

U pokut je zakladnim problemem offline zpracovani, kdyz tam bude stat policajt tak zastavi auto a od ridice vyinkasuje co treba. Me vubec nevadi, ze spoustu pokut s pulrocnim nebo delsim prodlenim nevyberou, protoze takova pokuta stejne ztraci smysl.
Podle meho nazoru by na bezpecnost na silnicich mel podstatne vetsi vliv stojici policajt u cesty i kdyby nevybral pokutu zadnou, protoze by kazdy jel tak jak ma. Naopak ruzne umistene radary s automatickym provozem maji vliv na bezpecnost provozu minimalni.

Naopak paragraf o moznosti odmitnout svedcit proti osobe blizke (mysleno zejmena u jakychkoliv trestnych cinu) a pripadne proti sobe ma dost zasadni smysl.
Kdyz chce stat nekoho trestat, mel by to umet i dokazat. V duchu nize uvedeneho, by bylo zrejme nejlepsi, kdyby se kazdy sel ihned udat, jakmile neco provede a necekal ze se na to treba neprijde.
Nevidel bych to jako "odrbavani" nebo vymluvy, jestlize mi zakon neco dovoluje a v trestnim (prestupkovem) rizeni dava nejaka prava, tak proc je nevyuzit. Dokonce jsem-li predvolan jako svedek a mam svedcit a zaroven jsem pachatel, tak kriva vypoved neni trestna, proto dava i smysl, kdyz se ridic vymlouva na osobu blizkou. Kdyz budou poradne podklady (fotka ridice), tak neni co resit.

JK