Re: OT: Stahování z webu a právo

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Středa Prosinec 26 13:50:00 CET 2007

Potykam se take s demokratickym rozhodnutim clenu bytoveho druzstva. Viz.
hodne nize.
Moje maminka na mne prevedla prava a povinnosti clena druzstva. Stal jsem se
tedy podle par. 230 obchodního zakoniku clenem druzstva. Predstavenstvo mi
sdelilo, ze to neprijimaji. Nemaji na to ale zadne pravo a mohou to ze
zakona pouze prijmout. Najal jsem si pravnika a nakonec to uznali ale jakoby
to prijmuli o par mesicu pozdeji. Po pravni strance to musi akceptovat
nasledujicim dnem predlozeni smlouvy mezi mnou a maminkou. V prvnim jednani
mi nabidli, ze mi vplati clensky podil a byt si druzstvo proda :)). Dalsim
jejim tahem po smrti moji maminky bylo, ze to spada do dedictvi. Nebylo tomu
tak. Dalsi jejich tah byl ten, ze na mne podali trestni oznameni, ze jsou
podpisy zfalsovane. To vysetrovatel naprosto odmitnul. Podpisy byly overene
a nabidnul jsem i pismoznaleckou zkousku. Prosim nezamenovat s
grafologickou, ta se zabyva necim jinym.
Tak ted k tomu "Viz hodne nize". Ve stanovach ma druzstvo uvedeno, ze jsou
zalozeni podle obchodniho zakoniku. Tim je jasne dan par. 230 OZ. Ve
stanovach maji, ze ten byt mohu pronajmout. A ted je problem. Udajne si na
clenske schuzi odhlasovali, ze se byty nemuzou pronajimat dokud nebudou v
osobnim vlastnictvi. Je to v rozporu se stanovami druzstva a kdyz jsem
pozadal o nahlednuti do tohoto zapisu, tak mi bylo receno, ze to vystavi na
cca 14 dni ve vitrine v dome a pak jiz nikomu toto nesdeluji. Bohuzel
neexistuje zadny kontrolni organ nad bytovymi druzstvy a vse se deje pres
soud. Jednal jsem s ministerstvem financi, s ministerstvem pro mistni rozvoj
a vsichni mi davaji za pravdu.
V tomto druzstvu, protoze ma mene jak 50 clenu nemusi byt a ani neni
kontrolni komise. Vetsina lidi je kolem 70 let veku a nemaji informace jak
to funguje. Veri tomu co predstavenstvo dava k dispozici. Dost lidi chce
prevest byty na svoje deti, ci vnoucata a vubec si neuvedomuji, ze mohli
prevest svoje censka prava a povinnosti na svoje blizke. Az jim to prijde do
osobniho vlastnictvi, tak musi nechat udelat odhad ( za cca 3500 ) a
nasledne zaplatit dan. V pripade, ze to bude na dceru ci vnucku, tak zaplati
odhad a k tomu nad cenu 1 mil. 10 tisic a 1.3 procenta  nad castku 1 mil.
Prevodem clenskych prav a povinnosti by zaplatili dan jen z tohoto podilu,
ktery cinil nejakych do 150 tisic.
Omlouvam se za delsi prispevek a pokud k tomu mate nejake informace, tak
prosim soukrome a i treba do konfery. Muze to zajimat i dalsi cleny. Vim, ze
je to dost OT  od elektroniky, ale muze to zajimat i dalsi. Pokud to Admin
stopne, tak se nebudu zlobit.
Jindra Polivka

Zrovna se mi vybavuje zákaz používat v činžovních domech po 21. hodině
sprchu (kvůli hluku) a údajně je v jednom kantonu zakázáno ze stejného
důvodu splachovat v noci na záchodě :-) Lidi si to demokraticky
odhlasovali a místní obdoba domovních důvěrnic to přísně sleduje...

Aleš Procháska