Uz zase nabijecka baterek.

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Úterý Prosinec 25 18:59:34 CET 2007

Tony Malecký napsal(a):
> No ja jsem si do RC vysilacky udelal pack ze Sanyo-eneloop a jsem na tom
> podobne. Samovybijeni minimalni ale hlavne novy pack je rozmerem stejny jako
> puvodni.

No ja bych to mozna udelal take, ale v dobe kdy jsem tam ty baterie
daval jeste o Eneloopech nikdo hluboce netusil - ty liony tam mam uz
tretim rokem. Rozmerove to je naprosto stejne. Navic na louku vozim jen
kapesni nabijec pro pohonne LiXX takze bez problemu dobiju na miste.
Plus pro mne zasadni vyhoda, ze z napeti poznam kolik mi zbyva. U NiXX
je dlouho 9.6V a pak to zacne pelasit dolu. To me osobne dost vadi.

> Litam taky na LI-POL, ale po letosni sezone z nich az tak nadsenej nejsem.
> Konkretne v samokřídle mám E-TECH SP 1700mAh/11,1V deklarované 12C což je
> 20A krátkodobě snad slibujou ještě víc.... Provozuju je s regulátorem Jeti
> 10A který zaručí že z nich netahám  víc jak 10A a že je nepodvybiju.
> nabíjím 1,2A Nabíječkou podle Zajíce s balancerem. Prostě nedělám těm
> baterkám nic špatného, a stejně mám zjara zakoupené všechny tři packy
> nafouklé a se zhoršeným vnitřním odporem...
> Otázka je proč?

Nevim jak sledujete fora, ale berte znaceni s rezervou - takto znacene
baterie je lepsi pouzivat tak, ze 12C je to spickove maximum. ;-)

Navic se dlouho diskutuje u stridavych regulaci zda neni pro baterie
smrtici pusobeni zpetnych spicek prochazejicich pres diody mosfetu pri
komutaci vinuti. Tyto spicky maji nabijeci smer a dosahuji velmi
vysokych hodnot radove desitek A. Pro zmirneni se pouzivaji paralelne ke
vstupu reglu zapojene lowESR kondenzatory.
Jeste jedna vec - nevim co to je konkretne za baterie, ale zrovna
nedavno jsem zaslechl postesk ze se nejaka rada E-techu koupena na jare
vice modelarum prakticky vsem nafoukla s tim, ze jen mirne zmekly.

Ja sam mam jen dva packy lipolek a moc mi k srdci neprirostly (uz je mam
dva roky v lednici). Naproti tomu na lionky nedam dopustit i pres to ze
pomer vykon/vaha je horsi. Navic ted uz jsou asi obe technologie pro
pohon mimo - novy kral jsou A123. Lipoly zustanou jen pro slowflayery a
podobne kategorie kde se honi vykon a vaha.

Radek Vicek