Re: Uz zase nabijecka baterek.

k.novo k.novo@seznam.cz
Úterý Prosinec 25 11:39:40 CET 2007

Jak tak sleduji tuto debatu a predevsim ceny lepsich nabijecek (4-10 k Kc), plus fakt, ze na ne skoro maji monopol nemecti soudruzi, oziva mi v hlave muj nekdejsi a nikdy nedokonceny projekt univerzalniho nabijedla.
Takava 4 kanalova nabijecka preci neni nic sloziteho, jde vlastne o regulovatelny zdroj napeti / proudu s moznosti prace v pulznim rezimu a merenim to cele doplnene 4 kanalovou elektronickou zatezi

Predstavuji si to asi takto
- step-down menic ktery zajistuje lepsi ucinnost nabijecky (proc protopit 10V kdyz nabijim 1.2V) zkratka zdroj rekneme max 8A
- nasleduje vlastne linerarni regulator s rizenim U/I ovladany 2 ks DAC + mereni obeho 2ks ADC.
- vse ridi nejaky MCU + komunikace s PC

Napriklad Analog dela osminasobne 16bit DAC i MCU s 10 ADC prevodniky, soucastkove by cela nabijecka prisla na mene nez 50$, ostatni by bylo jen o sw a doladeni nabijecich algorimu, pokud by se udelalo slusne API tak by se cele nabijeni dalo vladat z PC a na nem odladit nabijeci techniky pro vsechny druhy baterii.

Podle meho idelani pro nejaky free hw projet a divim se, ze jiz neco takoveho neexistuje, vzdyt nabijeni je jedno z nejcastejsich temat diskuzi na internetu.