OT: Re: Baluova prednaska na VUT - pochvala!

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Prosinec 22 15:55:20 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 22.12.2007 od "Ing. Libor Konečný":

> Nenene. zakaznik jsem ja ;-) kdo myslite ,ze plati prepravu ? Vzdy
> kupujici, a pokud ji nehradi, tak je zapocitana v cene vyrobku,
> ktery kupujete.

Aha. Rikal jsi, ze delas development pro ruzne jine firmy, ze? Firma F
si u tebe zada vyvoj zarizeni a pak takove zarizeni prodava tisicum
koncovych zakazniku K. Tito zakaznici K to vlastne cele plati vcetne
vyvoje. Jsou tvymi zakazniky prave tito zakaznici K? Volaji ti? Zadaji
od tebe support? Reklamuji u tebe vady? A nebo je to tak, ze at to ve
vysledku plati, kdo to plati, je pro tebe zakaznikem firma F, od ktere
jsi dostal ty penize? Stejne jako pro Ceskou postu je zakaznikem ta
firma, od ktere dostala penize...

> Dalsi veci je je mate zapocitanou cenu az do domu. PPL , DPD a jine
> soukrome sluzby vzdy daji cislo na ridice ktery ten balik veze a
> muzete se snim domluvit u posty to nejde.

PPL drive vubec nedavala cislo na ridice, nez zjistila, ze hlavne jim
to usetri praci. DPD nikdy neda cislo na ridice, ti maji telefony
soukrome, ja ta cisla mam primo od ridicu a take pripadne pak na
zaklade toho, ze jsem jejich dobry zakaznik, tak mam urcite vyhody.
Posta cisla nedava, protoze, jak uz jsem psal, zadne sluzebni mobily
take nemaji.

Zasilky Ceske posty stoji daleko mene nez zasilky prepravnich sluzeb.
PPL nevim, za kolik jezdi, protoze PPL nechci. DPD bezny balik stoji
dvojnasobek ceny profi baliku. Ovsem pozor, kdyz profi balik neni
dorucen druhy den, pak posta vraci rozdil mezi profi balikem a
normalnim balikem. Pokud DPD nedoruci normalni balik (za dvojnasobnou
cenu), pak nevraci nic a reknou ti, ze ho dovezou dalsi den. DPD
nabizi garantovane baliky za dalsi priplatky, ty pak dovezou
nasledujici den do 17 hodin nebo do 12 hodin nebo mysilm jeste do 10
hodin. Jak rikam, je to o hodne drazsi.

PPL primo na listecku, kterym oznamuje adresatovi, ze nebyl zastizen,
ma uvedeno, ze NEDORUCUJE V DOBE PODLE POZADAVKU, ale tehdy, kdyz se
jim chce. DPD ti taky neprijede presne na cas. Da se leccos domluvit,
ale ze by sis rekl 14 hodin, tak to tezko. I oni maji nejaky rajon a
musi stihnout hlavne velke podavatele, kde maji zasilky prevzit, kde
maji urcite casy sjednane dopredu.

Prepravni sluzby nemaji sva depa v kazde prdelce, maji nekolik dep po
republice. Kdyz ti posta nedoveze balik, pripadne nejsi pritomen,
muzes si ho jednoduse prevzit na poste, kterou mas nekde za rohem.
Muzes prijit i v dobe, kdy tam fronta neni (kdyz prijdes 15 minut pred
koncem provozni doby i pred Vanoci, tak fronta neni). A dokonce jim
muzes zavolat, aby ti ten balik dalsi den znovu privezli. A privezou
zdarma, neni problem.

Farnell mi onehda poslal pres UPS duplicitni fakturu, ja byl zrovna
tyden pryc, kdyz jsem se vratil, nasel jsem 3x oznameni ve schrance a
informaci, ze po nekolika dnech budu platit asi 300 Kc denne za
ulozeni... nakonec jsem nic neplatil, ale uz jsem se chystal
vyplaznout tisicovku za ulozeni duplicitni faktury do Farnellu :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz