OT: Posta bylo Baluova ......

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Sobota Prosinec 22 10:21:30 CET 2007

Ja se tedy take pridam po precteni teto diskuse o poste.
Osobne mam s postou dobre zkusenosti, jak se zasilanim svych zasilek,
tak s dostavanim zasilek pro me. AKorat tuhle me trochu nastvali, ze
obchodni balik na slovensko za 290 Kc sel tyden. Obycejnej za 80 Kc tam
byl za 3 nebo 4 dny. Jenze do toho se zamotala Slovenska posta, takze
problme byl tam, hranici na slovensko to prelezlo za den.
Ale pridam jeste jeden pohled. Dost tady padlo kritiky na postu a ze
vsechny ty PPL a pod. jsou lepsi. V tydnu probehla na radiozurnalu nekdy
kolem pul sedme vecer debata nejakeho reditele posty pro transformaci a
profesora vysoke skoly ekonomicke - jmena si nepamatuju. Taky tam
zaznelo, ze az padne monopol posty, jak to bude super, krasne a nejlepsi.
Jen nejak neverim tomu, ze budou ty super firmy jezdit az k nam na konec
sveta, kde davaji lisky dobrou noc a treba do Znojma je to 40 km. Jsem
sam zvedavej, jak si pak ty babky budou posilat dopisy a balicky k tema
PPLkama za rozumnou cenu. Bud tam nebudou jezdit vubec nebo to bude za
nehorazny ceny. O tomhle jsem presvedcenej. Holt on kazdej nebydli v
Praze nebo aspon krajskem meste.

Neco podobnyho bylo po revoluci s Telecomem. Jsem jeden z nejvetsich
odpurcu teto firmy, ale uznat musim tohle: Telekomunisti dostali po
revoluci monopol na par roku. Za to museli zavest telefonni linky i do
te nevetsi diry na konci sveta a postavit tam budku. Ja studoval od roku
1989 do roku 1993 v Brne. V te dobe byly u nas ve vesnici asi 2 nebo 3
telefony - Verejne telefonni stanice. Vejpul cesty mezi nama a ZNojmem
sedela zenska a prepojovala hovory na takovem panelu banankama. Jeste v
roce 1991 nebo 1992! Kdyz jste nekam volali, vytocila se Sumna -
spojovatelka, rekli jsme kam chceme volat (cislo) a ona to vytocila a
spojila. Pokud si proste odskocila, tak jsme meli smulu. Kdyz mi z Brna
v patek vecer ujel autobus, tak jsem se taky proste k nam nedovolal a
sel pesky par kilometru. Kdyz jsem se po dlouhem martyriu dovolal nekomu
ve vesnici, tak bylo pak na nem, aby se to jeste dostalo k nam domu atd.

Ale toto bylo pred pouze 15-ti lety! Dnes uz je to jedno, i u nas jsou 3
mobilni operatori a letos v cervenci  O2 slavnostne spustil ADSL - sice
omezene a pro omezeny pocet zakazniku ale je tam.

Martin Hanek