Dimenzovani zkratove pojistky

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Čtvrtek Prosinec 20 22:48:19 CET 2007

To by chtelo nasnimat ten casovy prubeh. No smula ze uz tam mate takovy
tranzistor. FETy jsou proti proudovym spickam mnohem odolnejsi.
Andel

----- Original Message -----
From: "Zdenek" <zdej@atlas.cz>
To: "HW konfera" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, December 20, 2007 6:49 AM
Subject: Dimenzovani zkratove pojistky

Pro tranzistor BC807 (Ic DC = -500mA, peak Ic = -1000mA) mam nastavenou
zkratovou pojistku na 400..500 mA (snimani ubytku na odporu).
Problem nastal v pneumatickymi ventily jednoho vyrobce, ktere vypinaji
pojistku v okamziku sepnuti. Nedela to samotna civka, ale jeji ochranny
obvod. Ma odber 25 mA, ale az po 24 ms. Proud pri sepnuti neni
specifikovan a evidentne prekroci 500 mA.

Jakou casovou konstantu pojistky si mohu dovolit nastavit, aby zminovany
tranzistor spolehlive! a opakovane prezil? U toho peak current neni
upresneno.

Zdenek