gprs a sestaveni spojeni+prenos

oja ondrej.janovsky@alarex.cz
Čtvrtek Prosinec 20 08:41:11 CET 2007

Vetsinou nemaji mobilni zarizeni pevnou IP, ta je jako placena sluzba navic.
Dal je potreba, aby se mobilni zarizeni chovalo jako UDP nebo TCP-IP
server, tj. reagovalo na pozadavky.

Pokud to nejde udelat, pak je lepsi vytvorit nejaky server (ktery
vytvari virt. adresni prostor), pres ktery se komunikuje. Vsechna
mobilni zarizeni jsou klienty serveru (at uz HTTP, TCP-IP nebo UDP). Pak
nepotrebujete zadnou pevnou IP a vystacite si treba s HTTP (prvni mobily
s Javou umely jen HTTP protokol, presto na nich slo napsat JABBER
klienta i s pomerne slusnou odezvou).

GET je metoda vhodna na prenos par jednoduchych parametru v url. Pokud
se maji prenaset v HTTP dotazu nejaka vetsi data, je lepsi pouzit POST.
Implementacni narocnost je jen nepatrne slozitejsi ;)

OJA