antena 2m + 70 cm

Ladislav Vaiz spam@nagano.cz
Středa Prosinec 19 17:32:09 CET 2007

Jj, to je spravny pristup. GPcko nic nestoji a par spojeni na to udelas.
Zanedlouho bude Vanocni zavod a kazdy mesic jsou provozni aktivy. V
obojim se daji delat spojeni na FM i SSB. Na SSB to jde i s vertikalem,
ale jen blizsi spojeni (kdyz jsem tak pred lety zacinal, tak hranice
byla nekde kolem 100km). Upgrade na 7el. yagi byl poznat, s 25W se
nechalo treba 500km z nijak skveleho stanoviste.
Kruhova polarizace se pouziva, kdyz neni znama polarizace protistrany,
napriklad pri provozu pres druzice. Dale pri EME, pokud si vzpominam,
tak proto, ze magneticke pole Zeme polarizaci staci a neda se jednoduse
rici, jak moc. Dale vysila-li stanice z Evropy proti Japonci, tak se z
horizontalni v Evrope stane vertikalni v Japonsku. Toto resi kruhova
polarizace.
Ma-li protistanice znamou polarizaci, je lepsi ji pouzit rovnou, protoze
s kruhovou na jedne strane tam bude vzdy zbytecny utlum.
Lada