terminal pro rs232

Delphin delphin@post.cz
Středa Prosinec 19 15:35:29 CET 2007

>  tohle právě nechápu. V Linuxu všichni preferují právě Prolific, protože
> jeho driver je rock stable, byl dostupný před tím FTDI a nikdy nedělal

Minimálně já dávám všude FTDI nezávisle na OS, tedy tvrzení, že v Linuxu
všichni preferují Prolific, je nepravda.
Mimochodem FTDI používá ve svých produktech i jistá nejmenovaná významná
firma s velkými zkušenostmi s RS232, zastoupená zde v konferenci.

> problém. Naopak, FTDI dělá v zásadě 2 druhy chipů, kde jeden pod Linuxem
> podporovaný je a ten druhý, kdoví proč, není. Takže já naopak Prolific

Který druh přesně není podporován, respektive konkrétně pro který druh
neexistuje ovladač pro Linux ?

> PL-2303 vždy preferuji, protože vím, že ten bude chodit, zatímco u FTDI
> si nemohu být jist, který z těch dvou tam bude...

Zato já si můžu být jist, že když narazím na něco s VID 0x067B PID 0x2303,
tak se mi to bude náhodně přerušovat, odpojovat a s určitou pravděpodobností
narazím revizi s chybějícím stop bitem, takové revize jsou dosud mezi lidmi
a snad i dosud v prodeji. Uznávám, že na hrátky s telefonem to snad nevadí,
ale při trvalém provozu to vadí velmi.

>  Tož fakt netuším, proč ta 2303 má tak špatnou pověst pod windows. Že by
> firma odvedla horší práci na driveru než dobrovolníci v Linuxu :-) ?

Kombinace HW chyb se špatně napsaným ovladačem => Restart na denním pořádku,
resp. do restartu zbytek Windows funguje normálně, ale nejede 2303.
btw Není to chyba Hyperterminálu, kouše se to i když se chodí přímo na API.