LED baterka

Šula Miloš sula@rps.cz
Pondělí Prosinec 17 16:21:28 CET 2007

No ten 1W je asi informace o LEDce, ne o skutečném příkonu :) Kdyby svítila
naplno, tak by ta účinnost již nebyla taková, takže se používají výkonnější
LED na menší proudy.

Miloš

----- Original Message -----
From: "Aleš Filip" <nostromo@khnet.info>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, December 17, 2007 3:01 PM
Subject: LED baterka

Dobrý den,

  Koupil jsem teď na tržnici za 60Kč tuto LED baterku:
  http://www.dealextreme.com/feedbacks/browseCustomerPhotos.dx/sku.2089~id.3004
  Tady je na druhém obrázku vidět i ta LED:
  http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=282502279

  Baterka svítí docela slušně, ale překvapuje mne, že je ne ní
  napsáno 1W LED, je napájená jedním tužkovým AA článkem. Když měřím
  odběr, tak mi to ukazuje 158mA. Což by vycházelo na nějakých 0,25W.
  Kdyby ta LED měla 1W, tak by musela z baterky odebírat nějakých
  625mA. Kde je chyba?

--
Aleš Filip