ADT75

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Prosinec 16 22:27:58 CET 2007


Mno, sam by som to nenapisal lepsie.

Este by som rad dodal, ze nie nemozne ten telefonat nahravat, najma ak ide firemnu pevnu linku. Samozrejme s vedomim a suhlasom vsetkych zucastnenych. 

Takisto nie je nemozne zaradit do ISO smernicu o telefonickych objednavkach (ja osobne by som to formuloval ako "neobvykle formy objednavky" aby do toho mohli spadnut aj nejake ine formy). Pokojne sa to moze formulovat tak, ze takuto objednavku mozno prijat len do urciteho objemu, to zakaznik urcite pochopi. A takisto sa moze zaviest blacklist na "neslusnych" zakaznikov, lebo aj taki su ("prepacte, ale vzhladom na problemy ktore sme s Vami mali v minulosti mozeme od Vas akceptovat len pisomnu objednavku"). Pokojne aj ako sucast ISO. Ja chapem ze v mnohych firmach je ISO jednorazova zalezitost ("prisli nam to tu zaviest") a akekolvek zmeny sa pokladaju za tabu, ale ak to tak je, tak je to hlboke nepochopenie toho o co vlastne v ISO islo, a velmi rychle sa taky system stane vacsou zatazou nez prinosom.

wek




----- Original Message ---------------
   From: Petr Zahradnik <clexpert@clexpert.cz>

>Puvodni zprava ze dne 16.12.2007 od Jaroslav Buchta:
>
>> No telefonicke objednavky jsou IMHO problematicke, vyzaduje to
>> velkou disciplinu u dodavatele, aby vsechny udaje bez chyby zapsal a
>> na objednavku nezapomel ;-) v mailech se prece jen da udrzet mensi
>> chaos.
>
>Jasne, to chapu, ale kdyz vola zakaznik a chce si objednat? Preci kdyz
>zakaznikovi reknu, ze telefonicke objednavky neprijimam, ze musi
>napsat mail nebo vyplnit formular na webu, tak uz se take nikdy nemusi
>ozvat :-)
>
>Kdyz jsem na strane zakaznika, pak chci od dodavatele komfort. Nekdy
>je to moznost objednat elektronicky v noci, nekdy zase moznost tam
>proste cinknout telefonem a rici, co chci - primo do ucha. Casto si
>necim nejsem jisty, tak tam volam a po telefonu si to vysvetlime. Neni
>nic jednodussiho, nez rici: "Tak mi to prosim poslete." a oni to
>proste poslou.
>
>Kdyz jsem na strane dodavatele, pak se snazim to tomu zakaznikovi
>maximalne ulehcit. Jiste, ze je pro me lepsi si nechat adresu napsat
>mailem, abych neco nepopletl, take to na zakaznika "zkusim". Ale kdyz
>slysim, ze ma nedostatek casu, ze neni u pocitace, ze je to pro nej
>problem, nebo ze je to proste jen jeho prani, tak na tom proste nemohu
>trvat. Ono to muze zakaznika obtezovat a klidne take odradit.




Další informace o konferenci Hw-list